Ravasz trükkel próbálják kifosztani a CIB Bank ügyfeleit: ne dőlj be, ez csalás!

Pénzcentrum2021. október 22. 14:31

Egy magyarországi bank alkalmazottjaként bemutatkozó személy azzal hívja fel az ügyfelet, hogy gyanús pénzmozgást észleltek a számláján, és bankkártya-ellenőrzéshez kérnek el adatokat.

Az elmúlt időszakban egyre többen jelezték a banknak, hogy csalók megpróbáltak telefonon vagy e-mailben megszerezni banki adatokat az ügyfelektől. A módszer ismét megtévesztés és látszatkeltés, mintha a telefonhívás a CIB24 központi telefonszámáról vagy más bank telefonos ügyfélszolgálatától érkezne.

Egy magyarországi bank alkalmazottjaként bemutatkozó személy azzal hívja fel az ügyfelet, hogy gyanús pénzmozgást észleltek a számláján, és bankkártya-ellenőrzéshez kérnek el adatokat. Ha a hívás alatt kiderül, hogy nem az adott bank ügyfele, akkor:

vagy eljátsszák, hogy átkapcsolták a számlavezető pénzintézethez, vagy újabb telefonhívás érkezik, immár a számlavezető banknak kiadva magukat.

A csalók a hívás során jellemzően bankkártya adatokat kérnek el, majd ezt követően megkérik az ügyfelet:

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

  • bankkártyalimit-emelésre, illetve push/SMS üzenetben érkező hitelesítő kód megadására,
  • távoli segítségnyújtásra alkalmas szoftver telepítésére (pld. AnyDesk),
  • „biztonságos bankszámlára” történő átutalás kezdeményezésére azzal az indokkal, hogy ezzel lehet megakadályozni a bankkártya/bankszámla ellen intézett támadást.

Arra kérik az ügyfeleket, ilyen esetekben is legyenek körültekintők, ne adják meg adatait, szakítsák meg a hívást, és jelezzék azt a bank telefonos ügyfélszolgálatán vagy személyesen a bankfiókban.

Felhívják a figyelmet, hogy bár a CIB Bank rendszeresen keresi ügyfeleit e-mailben és telefonon, de soha nem kérik a következőket:

  • PIN kód, Telefonos Azonosító Kód, belépési jelszó, bankszámlaadatok (számlaszám, limit, egyenleg stb.) és bankkártyaadatok megadása telefonos beszélgetésben vagy e-mailben. Ezeket az adatokat kizárólag közvetlenül az online felületeinken (pl. internetbank, mobilalkalmazás) vagy a telefonos ügyfélszolgálatuk automata menürendszerében kérhetik!
  • Egyes beállítások vagy funkciók frissítéséhez szükséges újrahitelesítés/engedélyezés.
  • Távoli hozzáférést biztosító program telepítése az online bankolásra használt készülékére.

Címkék:
bankkártya, bank, online, cib, csalók, kód,