Sosem fogják az e-autók leváltani a régi modelleket? Ez a legnagyobb gátja a változásnak

HelloVidék2021. május 18. 08:15

Ezt a gyárat a környéken lakók „Fehérvár Audijaként” is emlegetik, van aki szerint pedig a „Legjobb Japán étterem” a környéken. A DENSO Gyártó Magyarország Kft.-nél járt a HelloVidék, ahol Szincsák Attila alelnök válaszolt a  kérdéseikre.

"A kétezres években az elektromos autózás egyre elfogadottabbá sőt, népszerűvé vált, és ez az irányvonal folytatódik a közeljövőben is. Az elektromos autózás mellett azonban továbbra is velünk maradnak a jelenlegi belső égésű motorok hybridifikált, továbbfejlesztett verziói. Az, hogy a következő évtizedben ezen technológiák milyen arányban tudnak terjeszkedni és/vagy fennmaradni, nagyon nehéz megjósolni, mert rengeteg tényező befolyásolja, úgy, mint a különböző régiók gazdaságpolitikája, zöldpolitikája, a fenntartható technológia fejlődése. Arról sem szabad elfelejtkeznünk, hogy a legfőbb döntéshozók mindig az emberek, a vevők. Valójában ez a legnehezebben kiszámítható tényező, hiszen minden ember a saját álmait és vágyait kívánja kielégíteni, a meglévő és a jövőbeni technológiákkal így a kreatív energiák ebben az irányban erősebbek" - mondta el Szincsák Attila arra a kérdésre, milyen trendek indultak el az elmúlt években az autóiparban.

Az alelnök úgy véli, hogy teljes átállásra a "benzinesről" az elektromos autózásra nem fog sor kerülni soha,  jelenleg azt látja, hogy a plafon a teljes piac maximum 20-30 százaléka. Úgy véli, sokan nem értik, hogy az autózás elektrifikációja nem csak azt jelenti, hogy a hajtás elektromosan történik meg. Nagyon sok olyan dolog van az autóban, ami régen üzemanyagot fogyasztott, vagy manuálisan történt, most pedig már az autó elektromos hálózatára van kötve - mondta.

Az akkumulátorokban felhasznált anyagok, a fosszilis energiahordozókhoz hasonlóan szintén végesek. Egyelőre nincs megoldva, hogy ha nagy tömegben jelennek meg az elektromos autók, akkor nagy tömegben tudjanak majd gyorsan utántölteni. Jelenleg legtöbb helyen ingyenes a töltés és ez óriási előnyt jelent, de ez nem maradhat mindig így és akkor ez az előny eltűnik

- mondta.

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 

A teljes interjú Szincsák Attilával a DENSO Gyártó Magyarország Kft. alelnökével a HelloVidék oldalán olvasható.

Címkék:
közlekedés, autó, elektromos autó,