Meglepő termékcsoportra pörögtek rá a magyarok: rengeteg fogyott a pandémia alatt

Pénzcentrum2021. június 14. 11:32

A korábbi slágertermékeknek számító fehérjeporok helyett edzőeszközöket és vitaminokat keresett a legtöbb vásárló a közép-kelet-európai régióban. A koronavírus-járvány és a korlátozó intézkedések miatt bezáró edzőtermek hiányában az otthoni sportoláshoz szükséges kiegészítők forgalma például 355 százalékkal nőtt – derül ki a GymBeam, Közép-Kelet-Európa 14 országában működő fitnesz e-boltjának összeállításából. A cég 2020-ban megduplázta a forgalmát, és napi ötezer csomagot szállít a kassai logisztikai központból. A magyar webshopban a rendelések száma közel 120 százalékos növekedést ért el, az átlagos kosárérték pedig meghaladta a 12 ezer forintot.

Felpörgette az amúgy is emelkedőn lévő online kereskedelmet a koronavírus-járvány, a csomagküldő és internetes kiskereskedelem volumene közel 40 százalékkal nőtt éves szinten a Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint. Rendkívüli növekedést tapasztaltak a Közép-Kelet-Európa 14 országában működő GymBeam táplálékkiegészítőket, edzéshez szükséges eszközöket és sportruházatot forgalmazó cég webshopjában is: a járvány hatására jelentősen megugrott a forgalom. 2020-ban az eladások majdnem megduplázódtak, meghaladták a 43 millió eurót, míg 2019-ben még 24 millió eurónál tartottak csoportszinten. A bevétel szinte teljes egészében – 95 százalékban – a kiskereskedelmi online eladásokból származik.

A pandémia kettős hatást gyakorolt a cégre: számos termékkategóriában visszaesést hozott, azonban sok új termék iránt jelentősen megnövekedett a kereslet. Több mint 1800 új termékkel bővítettük webshopunk kínálatát tavaly, ebből mintegy 500 termék sajátmárkás - mondta Dalibor Cicman, a szlovák központú cég alapítója és vezérigazgatója.

Zsírégető helyett az otthoni edzőeszközök fogytak

Dalibor Cicman hozzátette, hogy a legnagyobb növekedést a járvány alatt zárva tartó edzőtermek miatt az otthoni edzőeszközök esetében látták, ezeknek a forgalma 355 százalékkal nőtt. Sokan keresték a különböző vitaminokat és ásványi anyagokat is, itt 142 százalékkal emelkedett a forgalom, de az egészséges étkezést segítő termékek, valamint a sportruházatok is jobban fogytak.

Ezzel szemben viszont csökkent a kereslet az olyan termékek iránt, amelyeket elsősorban az edzőtermek látogató használnak: így kevesebb fogyott a zsírégetőkből, edzés előtti stimulánsokból, aminósavakból. Illetve a GymBeam enyhe, 5 százalékos visszaesést tapasztalt a különböző fehérjék, fehérjeporok esetében is, holott az értékesítés legnagyobb részét ezek a termékek teszik ki.

Jól mentek egyébként a vállalat saját márkás termékei is, ezek a webshop választékának mintegy 30 százalékát adták 2020-ban, azonban ezek a termékek az eladások már 70 százalékát, és a bruttó nyereség több mint 80 százalékát hozták.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

A magyar webshopban a rendelések száma közel 120 százalékos növekedést ért el éves szinten, az átlagos kosárérték pedig meghaladta a 12 ezer forintot. A magyar vásárlók közül pedig a többség, 54 százalék férfi.

Nőtt a webshopok száma is

2020-ban új webshopokat nyitott a cég Lengyelországban, Szerbiában, Bosznia-Hercegovinában és Görögországban, így jelenleg Közép- és Kelet-Európa 14 piacán működik, és napi körülbelül ötezer csomagot szállít a kassai logisztikai központból a vásárlóknak. Budapesten pedig megnyílt a cégcsoport második fizikai üzlete is.

A növekedéshez pedig szükség volt a munkatársak számának növelésére is, közel száz új munkahelyet teremtettek tavaly, így jelenleg 250 embert foglalkoztat a cég. A cég 2021-ben 72 millió eurós bevétellel számol és mintegy 60 új alkalmazottal bővülne.

Címkék:
járvány, sport, koronavírus, edzés, edzőterem, fehérje,