Pénzcentrum • 2020. április 15. 17:49
Azok a vállalatok, akik képesek lemondani a klasszikus munkavégzési kontroll kereteiről és képesek a digitális világ adta lehetőségeket rugalmasan kihasználni, ennek köszönhetően a céges munkakörnyezetet át tudják helyezni otthoni környezetbe vagy ügyfeleiket sikerül az online térbe átterelni, tovább tudják működtetni munkafolyamataikat. “A koronavírus okozta rendkívüli gazdasági helyzetben a digitális átalakulás új és szükséges módszerként jelenik meg az üzleti modellek átdolgozásában.
A digitális világ kínálta eszközrendszereknek köszönhetően a klasszikus irodai munkavégzés folyamata kihelyezhető vagy áthelyezhető és ez az ügyfélszolgálatra épített szervezetek esetében is megoldható. Például bankok, biztosító társaságok, mobilszolgáltatók gyorsabban tudják a személyes ügyfélkezelést online platformokra irányítani, de a nem klasszikus irodai környezethez kötött feladatok is mozgathatóvá váltak. “Az egyre fejlettebb portálrendszereknek, a csoportmunkát támogató felületeknek, az egyéb intranetes megoldásoknak köszönhetően és az integrált rendszereknek köszönhetően egyszerűen létrehozhatóak a digitalizált munkahelyek" - magyarázza Balogh Zsolt, Liferay Hungary ügyvezetője.
Mozgó munkahelyek
Amióta megjelentek a mobileszközök a piacon és egyre több online megoldás került a privát életünkbe, mint például a Dropbox, a Gmail, a Facebook, Skype vagy az egyéb webkonferenciát támogató eszközök, amelyek komponensei a digitalizált munkakörnyezetnek, ezzel párhuzamosan, válaszképpen az üzleti környezet is adoptálta a technológiát és megjelentek a vállalati közösségi platformok és az integrált portál-keretrendszerek is. “Tisztában voltunk vele, ha a vállalatoknál megindul a klasszikus munkakörnyezet modernizálása a digitalizálásnak köszönhetően, az már komoly paradigmaváltást eredményezhet. A járvány miatt kialakult helyzet, azonban átírta és felgyorsította ezt a folyamatot" - emeli ki Balogh Zsolt.
Ahhoz, hogy a munkakörnyezet mobil szervezetté alakulhasson, az alábbi komponensekkel kell számolni:
- Távoli elérésű munkaeszközök és mobil megoldások, s ugyanazok az üzleti szoftverek, amelyek az irodában is körbeveszi a munkatársakat.
- Felhasználói élményekkel felruházott, virtualizált üzleti megoldások, amelyek alkalmazzák a közösségi médiát és a különböző üzleti alkalmazásokat.
- Központosított kommunikációs eszközök, amelyek képesek szinkronizálni az online és az offline együttműködést, beleértve a levelezést és a vállalati közösségi média eszközöket is.
- A háttérben futó üzleti intelligencia elemző eszközök, amelyek folyamatosan gyűjtik és elemzik a beérkező információkat.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
“A digitális munkahely előnye az is, hogy beépíthetik a tanulásmenedzsment rendszereket (LMS) a folyamatokba, ezzel segítve, hogy közelebb hozzák a tanulást az alkalmazottakhoz, és megmérjék, hogy a szervezet milyen gyorsan szerez új készségeket és ismereteket. A digitális munkahely kialakításának célja, hogy a hatékony kommunikációra és a munkatevékenységek egyszerűsítésére koncentráljon" - sorolja Balogh Zsolt.