Hiába hívták a 112-t, 10 percig senki nem vette fel a telefont

Pénzcentrum2017. december 20. 09:33

A szakszervezetek szerint a 112-es segélyhívószám általánossá tétele emberéleteket veszélyeztet - írja a Népszava .A gond mentők és a tűzoltók szerintaz, hogy régebben a segélykérések azonnal a területileg illetékes központokhoz érkeztek, amelyek azonnal és érdemben tudtak intézkedni, most viszont két központba, Szombathelyre és Miskolcra futnak be a hívások, így az egész procedúra lassú.

,

A szombathelyi és a miskolci központ jelentős időveszteséget idéz elő, amikor az ország egy másik, távoli területéről szóló segélyhívás helyét, a bejelentő személyét igyekszik beazonosítani, miközben régebben a regionális diszpécserközpontok már sokkal kevesebb információ alapján, és sokkal hamarabb útnak tudták indítani a mentőkocsikat - írja a lap. Ráadásul így könnyen előfordulhat az is, hogy a mentőket rossz helyszínre küldik, merta  diszpécser nem érti pontosan a helyszínt, és olyan is előfordult, hogy a beteg a hibás intézkedés miatt elhunyt.

Szintén problémásnak ítélik a szakszervezetek, hogy a 112-es operátorok csak alapképzésben részesültek, míg korábban mentődiszpécserek fogadták a hívásokat, akik gyorsan és szakszerűen tudtak telefonon keresztül segítséget nyújtani egy újraélesztésben például.

Hogy a rendszer nem működik, azt jól mutatja K. Edina esete, aki az édesanyjához szerette volna kihívni a mentőket, miután az asszony rosszul lett. Több mint 10 perc telt el ugyanis, mire valaki felvette a telefont a 112-es segélyvonalon - írta a Blikk. A családnak az volt a szerencséje, hogy elsőként a házi orvost hívták, aki, míg a mentőre vártak, stabilizálta a nőt. Az ORFK pénteken közölte, a 104-es segélyhívások Pest megyéből és Budapestről egyelőre nem a 112-es hívásfogadó központokba, hanem közvetlenül a mentőszolgálathoz futnak be. Azt írják, 2017. december 12-én 10 óra 8 perc 52 másodperckor kezdeményezett segélyhívásban egy férfi kérte a mentőszolgálat kapcsolását, mivel a 104-es segélyhívó számot nem vették fel."A hívásfogadó központok személyi állománya a beérkező hívásokat minden esetben fogadja és a bejelentés tartalma alapján továbbítja az intézkedésre köteles készenléti szerv részére. A 112-es hívásfogadó operátorok nem irányítják a mentőszolgálat járműveit, az a területileg illetékes készenléti szervek feladata" - írták.

Címkék:
egészség, egészségügy, segélyhívás, 112, beteg, segélyhívó,