Végre kiderült: így vélekednek a magyarok a biztosítási tanácsadókról

Pénzcentrum2020. szeptember 17. 21:34

Változásokat hozott a járványhelyzet a magyar biztosítási piacon: új termékek jelentek meg a koronavírus kapcsán, miközben korábban népszerű szolgáltatások váltak mellőzötté, és felértékelődött a tanácsadás szerepe. Egy friss felmérés éppen arra mutat rá, hogy bár az emberek közel 60 százaléka már rendszeresen intézi biztosítási ügyeit online, a személyes kapcsolatokat, a megbízható tanácsadókat továbbra is mindennél többre értékelik a jelenlegi helyzetben.

Egyre fontosabb, hogy a biztosító társaságok széleskörű és megbízható lehetőségeket nyújtsanak az ügyfeleknek az online ügyintézésre - derült ki a Generali legújabb kutatásából, melyet a 18-65 év közötti magyar lakosság körében készített nyáron. A megkérdezettek 59 százaléka nyilatkozott úgy, hogy internetes felületeket használ biztosítási ügyeinek kezelésére, köztük pedig a budapesti, magas iskolai végzettségű, 30-39 éves férfiak vannak a legtöbben. A stabil webes jelenlét és a legújabb technológiákat alkalmazó ügyfélszolgálat nélkül tehát egyre nehezebb boldogulni a piacon, ugyanakkor a felmérésből az is kiderült, hogy a lakosság 71 százaléka továbbra is igényli a személyes kapcsolatot a biztosítójával, és ebben nagy szerep jut a képzett, elérhető és megértő tanácsadóknak.

Pénzre van szükséged? A Pénzcentrum személyi kölcsön kalkulátorának segítségével könnyen megtalálhatod a számodra legkedvezőbb megoldást.

A biztosítási tanácsadó jó

A válaszokból az is kiderült, hogy a személyes tanácsadásra legnagyobb arányban az idősebb, 50-65 év közötti korosztály támaszkodik, de a fiatalabb korosztályok is igénylik a személyes tanácsadást, igaz ugyan, hogy kisebb arányban. Azok viszont, akik rendszeres kapcsolatban állnak biztosítási ügynökükkel, egyöntetűen pozitívan nyilatkoztak róluk: a megkérdezettek 91 százalékának kifejezetten jó tapasztalatai vannak a tanácsadókkal való együttműködés kapcsán, miközben csupán 4 százalékuk számolt be csalódottságról. Úgy tűnik tehát, hogy a biztosító társaságok nagy hangsúlyt fektetnek a megfelelő tanácsadói bázis megteremtésére, illetve a kollégák folyamatos képzésére.

"Számos változással szembesültünk az elmúlt hónapokban a biztosítási piacon, ugyanakkor az átmeneti stagnálás után növekedést tapasztaltunk, ami továbbra is azt mutatja, hogy igény van a biztosításokra, a tanácsadóink munkájára. Az életbiztosítások esetében 2020 második negyedévében, mind a piacon, mind pedig biztosítónknál növekedést tapasztaltunk a tavalyi év ugyanezen időszakához képest. A gépjármű- és lakásbiztosítások esetében is ugyanezt a pozitív tendenciát tapasztaltuk. Ezzel együtt a tanácsadói szerepkör is átalakult és sokrétűbb lett, hiszen miközben gőzerővel dolgozunk a fejlesztéseken és a digitalizáción, egyértelműen felértékelődött a személyes kapcsolattartás, a szakértelem és a hitelesség. Tanácsadóink arról számolnak be, hogy nőtt a telefonos vagy videós egyeztetések időtartama az elmúlt hónapokban, és az ügyfelek sok esetben nem konkrét kérdésekkel fordulnak hozzájuk, inkább a bizonytalanságukra keresnek gyógyírt" - mondja Márta Róbert, a Generali Biztosító értékesítési területért felelős igazgatósági tagja.

Megértő füleket és személyre szabott megoldásokat keresünk

A biztosító kutatása arra is rámutatott, hogy az emberek nem véletlenül választanak biztosítási tanácsadót, hiszen ha már megtörtént az első kapcsolatfelvétel, ragaszkodnak a verbális kommunikációhoz: 67 százalékuk a személyes találkozókat preferálja, 64 százalékuk telefonon szeret egyeztetni, míg az elektronikus levélváltást csupán felannyian részesítik előnyben.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

A válaszadók szerint az ideális biztosítási tanácsadó mindig a megoldásra koncentrál (68 százalék), elsőszámú feladatának az ügyfél számára legmegfelelőbb konstrukció kiválasztását tekinti. A megkérdezettek 65 százaléka ugyanakkor szereti, ha tanácsadója könnyen elérhető, akire mindig lehet számítani, több mint felük pedig kifejezetten elvárja, hogy megértsék az érzéseit, félelmeit, személyes preferenciáit - köztük többségben voltak a hölgyek, a férfiak számára kevésbé bizonyultak fontosnak az emocionális tényezők.

Címkék:
biztosítás, pénzcentrum.hu, felmérés, generali, tanácsadó,