MTI • 2022. április 28. 15:46
A Magyar Autóklub nem ért egyet a Pesti alsórakpart lezárásával. Mint közölték, a budapestiek többsége autót használó városi polgár.
Az Autóklubot és az autós közvéleményt meglepetésként érte a Főpolgármester Pesti alsó rakpart lezárását, megszakítását célzó bejelentése - közölte a Magyar Autóklub.
A MAK a hír megjelenését követően felvette a kapcsolatot a Fővárosi Önkormányzattal, és részt vett - egyedüli autózással foglalkozó szervezetként - a 2022.04.25-én megtartott egyeztetésen, ahol az álláspontok nem közeledtek egymáshoz. A MAK nyomatékosan és ismételten kinyilvánítja álláspontját a valódi szakmai-társadalmi vita szükségességére.
A MAK egyetért az élhető, zöld város koncepcióval, és azt is tudomásul veszi, hogy szükséges a forgalom csillapítása a belső kerületekben. Nem ért egyet ugyanakkor a "visszaadjuk a Duna partot a budapestieknek retorikával", hiszen a többségük autót használó városi polgár. A MAK elutasítja az észak-déli közlekedési folyosóként használt Pesti alsó rakpart Lánchíd és Erzsébet híd közötti szakaszának végleges lezárását, a rakparti forgalom elterelését
- írták. Hozzátették: "ötletelés helyett az érintett szervezetekkel történő egyeztetést követően stratégiai tervezést kérünk. Kerüljön megvizsgálásra a rakparti forgalom felszín alatti elvezetésének a lehetősége is. Nem halasztható a P+R parkolók építése és az elővárosi közlekedés fejlesztése sem."
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Hisszük, hogy Budapestet egyszerre lehet zöldebbé, barátságosabbá és működőképesebbé tenni anélkül, hogy egyes közlekedői csoportokat, nevesítve az autósokat ellehetetlenítenék
- zárul a közlemény.