Kipróbáltuk a legdurvább Skodát: ér 15 milliónál is többet az új Octavia RS?

Szánthó Péter2022. április 17. 13:03

Stílusa szép, technikája kiforrott: megérkezett a Skoda Octavia RS negyedik generációja, ami pontosan azt hozza, amiért ez a két betű legendássá vált. A nem hivalkodó csendes gyilkosban még a kétliteres turbóbenzin dobog, de félő, hogy ő is a végóráit éli. Hibái és étvágya ellenére ez egy szerethető autó, ami megadja, amire egy családapa vágyik, aki azért néha elrúgná neki. Már, ha nem sajnál rá több mint 14 millió forintot.

A Hyundai i20 N alatt már elsirattam az igazi hot hatch-eket, úgyhogy ettől most eltekintenék, mindenesetre az európai autógyártásban lezajló szemléletváltás áldozatául eshet a Skoda Octavia RS is. A nagyra nőtt kompakt modell negyedik generációja a benzin és a dízel mellett plug-in hibrid hajtással is rendelhető, ami előrevetíti a magasabb károsanyagkibocsátású erőforrások végóráit is.

Épp ebben a 24. órában hajtottuk meg az Octavia aktuális sportváltozatát, talán az utolsót, amit még kétliteres turbóbenzin hajt, nem valami kihegyezett egynégyes meg a villanymotor. A Skoda már-már legendás sportmodellje még ebben a rikító vörösben (Velvet-vörös, ha valaki ilyenre festené a hálószobát) sem annyira hivalkodó, mint mondjuk a kis i20-as volt. Nagy vasalódeszka helyett csak egy diszkrét hátsó szárnyacska felel a hátsó leszorítóerőért, de az egyedi lökhárítól és a fekete díszítőelemek azért jelzik, hogy nem valami flottás cégautóval állunk szemben.

Hangszóróból jön az életérzés

Ha már fekete: a hűtőrács, a hátsó szárny és a lökhárítók mellett az összes felirat esetében is erre cserélték a krómot - kivéve az RS logó jellegzetes piros elemeit, amelyek viszont elvesznek a Velvet-vörösben. Gyárilag 18 colos felnikkel érkezik az Octavia RS, a tesztautón viszont 19-es kerekek voltak, amelyek felárasak, de aki szereti a nagy papucsokat, az vígan fogja kifizetni értük a 300+ ezer forintot.

Címkék:
autó, teszt, skoda, újautó, autóteszt, sportautó,