Megér több mint 9,5 milliót? Teszten a legvagányabb Nissan Juke

Szánthó Péter2021. november 20. 16:03

A piacon kapható egyik legvagányabb városi crossovert tesztelte a Pénzcentrum: a Nissan Juke ugyan csak egyliteres motorral kapható, de ettől egyáltalán nem kell megijedni. Mint ahogy attól sem, hogy esetleg kicsi lesz, ugyanis a kategóriához képest elég bőséges a helykínálat.

Ledobták a dizájnbombát a Nissan tervezői: az új Juke hasonlóan extrémre sikeredett, mint elődje, ám közben azért sokkal komolyabb is lett, és úgy összességében emészthetőbb az átlagemebr számára is. De az alaphangulat megmaradt, az anyagminőségre és a térre sem lehet panasz. A majdhogynem fullextrás, N-Design tesztautónknak is a legnagyobb különlegessége maga a dizájsn - ebben a tekintetben kevés versenytársa akad a piacon.

A vörös-fekete kéttónusú fényezés, és az óriási, 19-es kerekek pedig még rá is tesznek egy lapáttal az autó amúgy sem hétköznapi formavilágára. A két csíkszeme alá hatalmas, kerek fényszórók kerültek, és a hűtőrácsot, valamint a Nissan-logót egy óriási króm V-alakba foglalták, amitől az egész kocsi egy drabális vaddisznónak tűnhet - de nyugi, nem bánt senkit. Az autó hátulja viszont "meglepően" hétköznapira sikerült, dehát nem is azt nézi meg az ember először.

A 115 lovas, egyliteres motor (mással nem is rendelhető) meglepően jól mozgatja, sport módban még a gyorsulása is érezhetően javul. Összességében a teszt alatt 6,7 literes fogyasztás tudtunk kihozni - 60 százalék autópálya, 40 százalék város -, ami a mai benzinárak mellett egyáltalán nem rossz egy ekkora autóhoz.

A Juke pont annyival nagyobb, mint egy átlagos városi crossoverek, hogy már családi használatra is alkalmas lehet. A beltér anyagai kifejezetten igényesek, és csak nagyon elvétve találkozni kopogós műanyagokkal: a műszerfalon is az alcantara-betétek, és a puha bevonatú műanyagelemek dominálnak. Az N-Design felszereltség speckó ülései is kényelmesek, holott sokszor az ilyen dizájnparádé pp ennek a rovására szokott menni. Természetesen fűteni is lehet az elsőket, ami a 190 ezres téli csomag része, tehát nem alapfelszereltség. Összességében úgy az egész első traktus a kategóriában elvárható minőségen felül van összerakva.

Viszont a dizájnerek beírhatják a feketepontot a zongoralakk-betétek miatt!

Bár ezekből dícsérendően keveset használtak, azokat pont a legrosszabb helyeken: a modern autóipar legutálatosabb anyagával, amelyre elég csak ránézni, már újjlenyomatos, dzsuvás lesz, pont ott találkozhatunk, ahol a legtöbbet matatunk a kezünkkel. Az ajtókönyöklőkön, a klímabefúvók, kapcsolók körül, na meg a váltónál - ahol a kéziféket meg a vezetési módot is tudjuk kapcsolgatni.

Címkék:
autó, teszt, fogyasztás, vezetés, nissan, autóteszt, tesztelés,