Pénzcentrum • 2021. október 28. 09:04
Néhány hónaptól akár egy évig is tarthat a várakozási idő, mire valaki új autóhoz jut Magyarországon. A gyártási nehézségek miatt a Magyar Suzuki árat is emelt a közelmúltban. A használtpiacon sem sokkal jobb a helyzet.
Egyre jobban nyílik az olló a kereslet és kínálat között, bizonyos modellek gyártása jelentősen visszaesett, mondta a Növekedés.hu-nak Reizer Levente, a Nissan PR-menedzsere. Minél „komplexebb” egy modell, annál valószínűbb, hogy akadozik a gyártás.
A várakozási idő tekintetében még jó helyzetben vagyunk, mert az új Qashqai érkezése előtt sikerült nagyobb mennyiséget gyártani, azonban novemberre, decemberre az idő várhatóan nőni fog
- mondta, majd hozzátette, az ügyfelek megértették, hogy kereskedések nem hajlandóak olyan jelentős kedvezményeket adni, mint korábban, de sokan így is vásárolnak.
A Magyar Suzukinál jelenleg egy műszakban folyik a termelés. 2021-ben a globális félvezető hiány miatt körülbelül egyhavi termelési darabszám esett ki, mondta Bonnár-Csonka Zsuzsanna, a Magyar Suzuki vállalati kommunikációs vezetője. A nemzetközi helyzet miatt gyártási költségeik nőttek, ezek hatásait kénytelenek részben beépíteni az áraikba.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A magyar piacon nem nőtt számottevően a várakozási idő, egyes ritkább felszereltségek esetében fordulhat elő kisebb csúszás. Azonban az elkövetkező hónapokban az erős kereslet és az alacsony készletek miatt a várakozási idő növekedésére kell számítani.
A használtpiacon sem jobb a helyzet: itthon több lízingcég visszavásárolja a lízingelt autókat, még azokat is, melyeknél a szerződési idő még nem járt le.