Ezért hajtanak fel legtöbbször szembe az autópályákra: elég egy apró hiba

Pénzcentrum2020. szeptember 14. 08:30

Az utóbbi napokban két szembehajtásos esetet is rögzítettek. A rendőrség adatai szerint az elmúlt években tíz személyi sérüléses baleset történt amiatt, mert valaki a forgalommal szemben haladt a magyar utakon. Egy kamion az M5 bevezetőnél lévő Auchan áruháznál hajtott fel rossz irányba az autópályára, majd vélhetően kilométerek után terelték le, a hétvégén pedig a 8-as főúton a Balaton felé vettek videóra egy forgalommal szemben haladó kocsit. A rendőrök megállították és visszafordították a sofőrt.

Az ORFK Rendészeti Főigazgatóság és az Innovációs és Technológiai Minisztérium Közúti Infrastruktúra Fejlesztési Főosztály szakemberei összegyűjtötték a szembehajtásos eseteket, és feldolgozták a helyzetjellemzőket. A cél az volt, hogy ellenőrizzék, vannak-e összefüggések az esetek között, létezik-e valamiféle szabályszerűség, amelyből kiindulva fokozható a biztonság az útjainkon - írja az Infostart.

A kreszvaltozas.hu oldalon megjelent kutatás szerint 2016 és 2019 között 43 olyan szembehajtásos eset történt, amely a rendőrség tudomására jutott. Főleg éjszaka történtek ezek az esetek, amelyek közel 30 százalékában a szabálytalanságot elkövető autósok egyszerűen útiránytévesztés miatt "visszafordultak" az útszakaszon. További 25 százalék a felhajtónál tévesztette el a helyes útvonalat, és tévesen a lehajtón hajtott fel az ellenirányú forgalmú útra. A téves pályatesthasználat okai között szerepel a terelésből való téves kihajtás is.

A legtöbb eset az M6 autópályán történt, mindegyik a Tolna megyei szakaszon, ám egyikből sem lett baleset. Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében az M3-ason is sok szembehajtót állítottak meg a rendőrök. Kábítószer hatása alatt elkövetett szabálysértés gyanúja négy esetben merült fel, ezek Pest megyében fordultak elő. Alkoholos befolyásoltság hat esetben merült fel, ebből két esetben együtt a kábítószer fogyasztás gyanújával.

Szándékosság gyanúja egy esetben sem volt indok, de a helyismeret hiánya előfordult. Olyan eset nem történt, hogy a jármű navigációs rendszere, vagy a vezető személyes navigációs eszköze hibásan vezette volna fel az autóst a szembeforgalomba. Többségében személyautóval hibáztak, a vezetők nagy része férfi, hét esetben rontott női sofőr. Kilenc alkalommal külföldi autós nézte el az irányt. Az esetek több, mint 35 százalékában idős korú volt a járművezető.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

A legnagyobb megtett távolság a forgalommal szemben a vizsgált négy évben 100 km (M5), a második legtöbb 68 km (M0-s körgyűrűn), a harmadik legtöbb 34,5 km (M1), a negyedik 14 km (M7), az ötödik 7 km (M3). A lehosszabb távot egy 27 éves, a gyanú szerint kábítószeres hatás alatt álló magyar nő tette meg az M5-ösön. A második ebben a sorban egy román nő, a harmadik legtöbbet helytelenben autózó egy szlovák férfi volt, a negyedik egy 75 éves magyar nő, akit aznap minősített vezetésre alkalmatlannak az orvosi felülvizsgálat. Az ötödik egy kábítószer-fogyasztással gyanúsított magyar 27 éves férfi.

Videó a 8-ason forgalommal szembe hajtó sofőrről:

Loading...
A téves felhajtások miatt 10 személyi sérüléses baleset történt a rendelkezésre álló adatok alapján.


Címkék:
utazás, autó, baleset, autópálya, vezetés, navigáció, m5 baleset, m6 baleset, baleset m3, m3 bevezető, női autó, női vezetők,