10-ből 2 magyar így indul el a Balatonra: autós baleset lehet belőle

Pénzcentrum2018. július 26. 18:00

A nyaralni induló magyarok ötöde olyan gumiabronccsal indul el nyaralni, amelynek profilmélysége nem éri el a 3 mm-t, 16 százaléka pedig még júliusban is téli gumival közlekedik. Ez mégis javuló tendenciát mutat a tavalyi felmérés eredményéhez képest, amikor a magyarok 18 százaléka bevallottan havas útra tervezett kerekeken autózott a kánikulában - derült ki egy friss felmérésből. Az abroncsoknak a forró aszfalt mellett az egyre gyakoribbá váló heves esőzéseknek is ellen kell állniuk. 

Az Apollo-Vredestein csapata július első napjaiban több mint 1500, magyar rendszámú autót vizsgált meg egy olyan Balaton-parti és környéki területen, ahová az autósok többsége nyaralni jár. A vizsgált gépkocsik 

  • 16 százalékán még júliusban is téli gumi volt,
  • ötödük olyan gumiabronccsal indult el nyaralni, amelynek profilmélysége nem érte el a 3 mm-t,
  • 15 százalékuk pedig az előírt abroncsnyomásnál alacsonyabb értékkel közlekedett.
A gumiabroncs mindössze négy tenyérnyi felületen érintkezik az úttal. Ezen a területen kell a gépjármű vonó és fékezőerejét közvetítenie az útra, és ezen a felületen kell az autó stabilitását biztosítania. Ha az abroncsok úttal érintkező felülete nem megfelelő minőségű, akkor a gumiabroncs ezeket a feladatait nem tudja ellátni

- fogalmazott Mikolai Béla, az Apollo Vredestein Kft. szakértője a vállalat közleményében. Hozzátette. hogy

ha 25 °C feletti hőmérsékletnél még mindig téli gumival közlekedünk, egy hirtelen fékezés esetén számítanunk kell a fékút növekedésére, arról nem is beszélve, hogy a téli gumi miatt az autó fogyasztása is nő. Ha pedig a gumiabroncs profilmélysége nem haladja meg a 3 mm-t, a fékút növekedése mellett azzal is számolnunk kell, hogy egy hirtelen jött esőben alacsony sebességnél is bekövetkezhet a vízenfutás, amikor hirtelen irányíthatatlanná válik a gépkocsi.

Nyaralás előtt tájékozódjunk!

Ha nyaralni indulunk, a megszokottnál jóval több figyelmet kell szentelnünk az abroncsnyomásnak és a profilmélységnek. Már 5 százalékkal alacsonyabb nyomás is befolyásolja a jármű irányíthatóságát, ez különösen igaz abban az esetben, ha nem egyedül, hanem családostul és csomagokkal megrakodva vágunk neki az útnak. Az is negatívan befolyásolja a jármű irányíthatóságát, ha a hátsó tengelyekre kopottabb abroncsokat szereltetünk fel, mivel a hátsó tengely támasztja meg az autót kanyarokban. Az alacsonyabb profilmélység miatt csökken az abroncsok tapadása, ráadásul a csomagok miatt a jármű súlypontja is megváltozik. 

Normál esetben egy átlagos 15 collos gumiabroncs nyomása 2,3-2,5 bar között tekinthető ideálisnak. Természetesen ez az érték függ a pontos mérettől, illetve a jármű és a gumiabroncs típusától is. Ahhoz hogy a nyaralás során, az átlagosnál nagyobb terhelés mellett is biztonságban tudjuk az abroncsokat a légnyomását előzetesen legalább 20-25 százalék-al meg kell növelni. Az ideális értékek megtalálhatóak az autók kezelési könyvében, illetve az abroncsgyártók weboldalain is 

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 

- mondta Mikolai Béla.

Címkék:
utazás, autó, nyaralás, Balaton, baleset, nyár, nyári gumi, magyar, abroncs, gumi,