Óriásit változik a MOL Limo: 200 autó megy a levesbe a 300-as flottából

Forrás Dávid2018. április 24. 11:30

Év elején indult el a magyar olajvállalat közösségi autómegosztó szolgáltatása, a MOL Limo. A flotta egyharmadrészben elektromos, kétharmad részben pedig benzines Volkswagen up! gépjárművekből áll. A két típusú modell között azonban nem a motor üzemanyaga az egyetlen különbség, a benzinesekben nem található légkondicionáló, ezeket fogja most lecserélni az olajtársaság új, légkondis modellekre. Melegben, hűtés nélkül vezetni nem feltétlenül a legszerencsésebb, a kánikula miatt ugyanis csökkenhet a sofőrök koncentrációs képessége, ráadásul az általunk megkeresett autókölcsönzők és a másik budapesti közösségi autómegosztó, a Greengo flottájában sem található légkondi nélküli autó.

Aki vezetett már nagy melegben légkondicionáló nélküli autót, annak nem kell bemutatni, hogy milyen kellemetlen élmény. Beszállni a napon felforrósodott kocsiba, szép lassan elkezdeni izzadni, majd néhány perc után tudatára ébredni annak, hogy minden ruhadarabunk ázik az izzadtságtól. Ez azonban nemcsak kellemetlen, hanem veszélyes is lehet. Egyfelől, ha megizzadva megyünk be egy hűtött irodába vagy bevásárlóközpontba, akkor könnyen megfázunk, de ennél korábban, már vezetés közben is fokozott veszélynek tesszük ki magunkat és a környezetünket.

A nagy kánikula a járművezetők szervezetét fokozottan megterheli, a reflexek tompulnak, a vezetők még inkább türelmetlenebbek, indulatosabbak

- olvasható a Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság tanácsai között kánikula idejére. A Délmagyar cikke szerint pedig 

fáradékonyságot és figyelemzavart okozhat, ha az autónk belsejében túlságosan is felmelegszik a levegő.

Utánajártunk, hogy mennyire bevett még Magyarországon nem légkondis autókat bérbe adni, akár rövidebb, akár hosszabb távra. Felvettük a kapcsolatot az Avis, a Europcar és a Hertz autókölcsönzőkkel, valamint a MOL Limo egyetlen budapesti versenytársával, a szintén közösségi autómegosztási szolgáltatást nyújtó Greengoval is. Mind a négy megkeresett cég azt írta a Pénzcentrumnak, hogy flottáikban nincs olyan autó, amely ne lenne légkondicionálóval felszerelve.

A fentiek tükrében meglepő lehet, hogy a 300-as MOL Limo-flotta 200 benzines tagjában egyelőre nincs légkondi. Még csak április van, de a napon hagyott autók már most is jelentősen felmelegedhetnek, azonban jelenleg még megoldás lehet, ha utazás közben lehúzzuk az ablakot, hiszen a kinti hőmérséklet még nem olyan magas. Májustól augusztusig viszont ez már nem fog minden esetben segíteni a hőérzetünkön, marad tehát a fent vázolt izzadós élmény.

Megkerestük a MOL sajtóosztályát, hogy miért döntöttek úgy, hogy a Limo-flotta kétharmadába nem tesznek légkondit, illetve mérlegelték-e a fenti, biztonsággal kapcsolatos körülményeket. A döntéssel vagy annak körülményeivel kapcsolatban annyit árultak el, hogy a 200 benzines autójukban azért nincs légkondi, mert rövid, városi közlekedésre tervezték őket. Ez csak azért legalábbis furcsa érvelés, mert a használat céljában nyilván nincs különbség az elektromos változatokhoz képest, amelyekben viszont van hűtés.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

A jövővel kapcsolatban mindemellett elárulták, hogy folyamatosan figyelik az ügyfelek visszajelzéseit, így

május közepétől lecserélik a nem légkondis autókat, új, légkondicionált Volkswagen up!-okra.

Azzal kapcsolatban a MOL nem árult el információt, hogy a csere milyen idősíkon fog megtörténni, céljuk ugyanakkor, hogy 2020-ra megduplázzák a jelenleg 300 autót számláló flotta méretét, fokozatosan emelve az elektromos autók részarányát. Az új autókban pedig a logika azt diktálná, hogy szereljenek légkondit, ha alig néhány hónapos működés után, máris cserére ítélték a jelenlegi flotta kétharmadát, melyek nem rendelkeznek hűtéssel.

Borítókép forrása: MOL

Címkék:
utazás, közlekedés, autó, mol, elektromos autó, elektromos, mol limo,