Pénzcentrum • 2016. október 16. 13:06
Tavaly szeptemberben az autós világot megrengető botrány robbant ki. Kiderült, hogy az egyik legnagyobb gyártó, a Volkswagen trükközött a károsanyag-kibocsátási adatokkal. Akkor az elemzők azt mondták, hogy az érintett modellekhez sokkal olcsóbban juthatunk majd hozzá a használtautó piacon. Utánajártunk, hogy igazuk lett-e vagy sem.
Tavaly szeptemberben robbant ki a Volkswagen-csoportot érintő dízelbotrány, amikor kiderült: az autógyártó trükközött a károsanyag-kibocsátási adatokkal. Akkor az elemzők arra számítottak, hogy az érintett autók ára jelentősen eshet, ezért megnéztük, mennyiért lehet most egy trükkös VW-t venni a használtautó-piacon.
Nem érdekli a magyarokat a botrány
A dízelbotrány elsősorban a nyugat-európai országokban tépázta meg az autógyártó hírnevét, a magyar autósokat kevésbé érintette meg a probléma.
- válaszolt a Pénzcentrum botránnyal kapcsolatos kérdésére Fodor László, a Használtautó.hu szakértője. Persze az összehasonlítás nem egyszerű, hiszen ha nem új autóról van szó, akkor az árat az állapot, a felszereltség és a kor nagyban eltérő lehet.
- tette hozzá Fodor László.
Ha a magyar autópiacról nem is tudunk olcsóbban érintett modellhez jutni, de nem ez az egyetlen lehetőség.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Ennek köszönhetően aki ilyen autót hozott be az elmúlt egy évben, kisebb-nagyobb mértékben, de olcsóbban juthatott hozzá. Ennek pontos mértékét viszont nehéz megmondani, a korábban említett kor-állapot- felszereltség hármas eltérései miatt.
- VW Golf VI 1.6 TDI és 2.0 TDI, 2008-2012
- VW Jetta V és VI 1.6 TDI és 2.0 TDI, 2008-tól
- VW Beetle 1.6 TDI és 2.0 TDI, 2011-2014
- VW Tiguan I 2.0 TDI, 2007-2015
- VW Passat B6, B7, CC 1.6 TDI és 2.0 TDI, 2008-2014
- VW Touran 1.6 TDI és 2.0 TDI, 2008-2014
- VW Caddy 1.6 TDI és 2.0 TDI, 2008-2014
- VW Sharan I, II 2.0 TDI, 2008-2015
- Audi A1 1.6 TDI és 2.0 TDI, 2010-2014
- Audi A3 1.6 TDI és 2.0 TDI, 2008-2013
- Audi A4 B8 2.0 TDI, 2007-2013
- Audi A6 C6, C7 2.0 TDI, 2008-2014
- Skoda Rapid 1.6 TDI, 2012-2015
- Skoda Octavia II 1.6 TDI és 2.0 TDI, 2009-2013
- Skoda Superb II 1.6 TDI és 2.0 TDI, 2008-2013
- Skoda Yeti 1.6 TDI és 2.0 TDI, 2009-2014
- Skoda Roomster 1.6 TDI, 2010-2015
- SEAT Leon 1.6 TDI és 2.0 TDI, 2010-2012
- SEAT Altea 1.6 TDI és 2.0 TDI, 2009-2015
- SEAT Alhambra I, II 2.0 TDI, 2008-2015
- SEAT Exeo 2.0 TDI, 2008-2013
- SEAT Toledo 1.6 TDI, 2012-2015
Leáldozott a dízelnek?
A botrány kitörése óta nemcsak a VW konszern, hanem más gyártók dízelautói iránt is visszaesett a kereslet. Ennek oka, hogy a fejlesztéseknek köszönhetően egyre takarékosabbak a benzinmotorok, így jobb választás lehet ilyet választani.
A kedvező fogyasztású benzinesek megjelenése egyébként azzal jár együtt, hogy a dízel kocsik ára csökken.