Tényleg a márkás téli gumi a legjobb? Kijött az ADAC legfrissebb tesztje

Pénzcentrum2016. október 8. 07:02

Csütörtökre virradóra már hóréteg fedte Magyarország magasabb pontjait, ugyan a hó még nem maradt meg, de jelezte, hogy nyakunkon a tél. A autósoknak ilyenkor már érdemes lehet téli gumit vásárolni, a reggeli hőmérsékletek ugyanis már 7 fok alatt vannak, és nem kizárt, hogy pár héten belül leesik az első hó alacsonyabb területeken is. A választás azonban nem egyszerű, hiszen hatalmas a kínálat, azonban az ADAC (a német autóklub) idén is elvégezte szokásos téli gumi tesztjét, ami segít eligazodni az abroncsok között.

A német autóklub, az ADAC idén is elvégezte a szokásos téli gumi tesztjét, amiben különböző abroncsokat próbáltak ki, gazdaságos, középkategóriás és prémium gumikat egyaránt. Ezúttal két téli gumi méretet és egy négy évszakos abroncs méretet teszteltek, ez utóbbi az egész évben használható szettek töretlen népszerűsége miatt került be az összehasonlításba.

Az ADAC teszjén a minél alacsonyabb pontot kap egy abroncs, annál jobb a teljesítménye.

Ezek a legjobb gumik a kompakt kategóriában

A kompakt kategóriában idén a 185/65 R15 88 T gumikat tesztelték, 15 márka jellemzőit hasonlították össze a tesztek során. Két típus érte el a jó minősítést:

  • A Goodyear Ultra Grip 9 (2,2 pont) és
  • A Michelin Alpin A4 (2,3 pont).

Számos abroncs a közepes kategóriába esik, ezeket az infografikán láthatod összefoglalva. Ebben a kategóriában a legrosszabb eredményt A Firestone Winterhawk 3 és a Kleber Krisalp HP2-es (ebből azóta már megjelent egy újabb modellváltozat) kapta egyaránt 4,6-os pontszámmal.

Melyik a legjobb gumi a közép kategóriás autóhoz?

A közép kategóriában idén tesztelt 13 abroncs (225/45 R17 H) között mindössze a Dunlop Winter Sport 5 érdemelte ki az ADAC jó minősítését, 2,2 ponttal. A legtöbb gumi 2,9 és 3,5 pont közé esett a teszt során, vagyis közepes minőségűek.

Loading...

A legrosszabb pontszámot kapott gumik is bekerültek a "megfelelt" osztályzatot kaptak, így ebben a kategóriában nem találunk igazán rossz abroncsot. A legrosszabb pontszámot a Matador MO92 Sibir Snow és a BF Goodrich G-Force Winter (ez utóbbinál azóta a gyártó más modellel jelent meg) szettjei kapták.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

A négyévszakos gumik rosszabbul teljesítettek

A négy évszakos abroncsok közül most a 205/55 R16 V típusokat tesztelték, amelyek az alsó-középkategóriás autókra való gumik. A próba során téli körülményeknek tették ki a gumikat, vagyis így a téli gumikkal is összehasonlíthatók lesznek. 

Az ADAC tesztje alapján a legjobb eredményeket ebben a kategóriában a Michelin Cross Climate XL és a Vredestein Quatrac 5 érték el 3,4 ponttal, ami mindössze a kielégítő eredményhez volt elegendő.

A négy évszakos gumik egyébként nem havas útra vannak kitalálva, nem csoda, hogy rosszabb eredményt értek el a teszten. Ha mégis ilyen abroncsot tennénk az autóra, akkor havazáskor lehetőleg ne használjuk azt.

Ha a te autódra más gumi való, a korábbi évek tesztjeit ITT találod.

Loading...

Címkék:
utazás, autó, téli gumi, autógumi,