Elkapkodják a magyarok a Mikulás-csokit: indul a gigaroham a boltokba

MTI2022. november 14. 17:02

Az adventi időszak egyik alapkelléke a Mikulás-csokoládé, aminek népszerűsége töretlen a vásárlók körében: a termékből évente közel 8 millió darabot értékesítenek a magyarországi piacon.

A csokimikulás még mindig az egyik legnépszerűbb terméke a téli időszaknak, amiből évente közel 8 millió darab fogy el. A legnépszerűbb még mindig a klasszikus tejes változat, de az étcsokis verzió aránya is növekszik. Az üregükben csokival, cukorkával töltött, kétrétegű kétízű vagy akár paleo mikulások aránya már jelentősen kisebb a piacon.

A Magyar Édességgyártók Szövetségének (MÉSZ) kimutatásai azt mutatják, hogy hazánkban közel 250 vállalkozás foglalkozik édességgyártással. A kamara tapasztalatai szerint mind a multinacionális, mind a magyar tulajdonú gyártók megtalálják számításukat a szezonális édességek piacán - ilyen a csokinyúl is, még a kisebb gyártók is jelentős tételeket tudnak értékesíteni a szezon idején.

A MÉSZ felhívta továbbá arra is a figyelmet, hogy a csokimikulások gyártásához felhazsnált alapanyagok jelentős áremelésen mentek keresztül, ami különösen a kakaóbabnál és a cukornál érezhető. Így annak, aki idén is csokoládét akar venni az kénytelen lesz számolni az áremelkedéssel.

Címkék:
legnépszerűbb, magyar, mikulás, millió, édességek,