Na, ez tényleg durva: így csapják be a vásárlókat a ruhaüzletekben

Pénzcentrum2022. május 30. 17:04

Nem ritka, hogy az üzletek  pszichológiai trükköket vetnek be annak érdekében, hogy minél többet vásároljunk. Ha tisztában vagyunk vele, mik ezek, könnyebben elkerülhetjük a csapdákat.

Azt nyilván mindenki sejti, hogy a kirakatokban nem véletlenül szerepelnek az adott színek, nem véletlenül hallunk egy bizonyos zenét a boltban, vagy érzünk épp egy adott illatot, amikor belépünk, mégis érdemes utánajárni, miben is állnak ezek a trükkök.

A Brightside egyik írója két neves márka üzleteiben is dolgozott  éveken keresztül, a Femcafé az ő tapasztalatai alapján összeszedte, hogyan igyekeznek az üzletek "átverni" a fogyasztókat apró, de hatásos csábító módszerekkel, amiknek valószínűleg mindannyian rendszeresen bedőlünk.

A hatalmas piros "sale" jelzések az óriási, adott esetben a végső leárazásokat takarják, az erős szín pedig egyfajta aggodalmat, sürgősséget kelt az agyban, hogy azonnal cselekedni kell. 

A próbababák mindig teljesen fel vannak öltöztetve. Ez azért van, mert ha valakinek megtetszik egy ruhadarab és látja, hogyan tudja szettben elhelyezni azt, akkor nagy eséllyel a babán lévő többi darabot is megveszi hozzá.

Az üzletek célja, hogy minél több időt tölts el ott, ezért is próbálnak lelassítani minket: a látszólag minden logika nélkül szétszórt asztalok, ruhaállványok lényege, hogy minél többfelé legyenek a holmik és keresgetni kelljen őket.

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 

Legtöbbször az üzletek a leárazott szekciót a bejárathoz és a próbafülkéhez közel helyezik el. Ez azért van, hogy amint belépsz, elmerülj a keresgélésben, és még mielőtt próbálnál, még egyszer nekiállj válogatni. Ezzel "biztosítva", hogy többet vásárolj.

A ruhaboltokban legtöbbször kellemes, virágos illatokat, menő zenéket és élénk színeket tapasztalunk, hogy növeljék a bennünk a boldogságérzetet, jól érezzük ott magunkat.

Címkék:
vásárlás, trükk, zene, üzlet, üzletlánc, ruhabolt, üzletek, pénzköltés,