Új termékcsaláddal tarolja le a magyar piacot a DM: ilyen lesz az új márka

Pénzcentrum2021. április 22. 12:33

A DM új, 14 tagú környezetbarát termékcsaládja a legfontosabb drogériatermékek körét fedi le. A wc-papír, sampon és tusfürdő mellett lesz mosó- és tisztítószer, illetve a test- és arcápolás területén is kínálnak környezetsemleges termékeket.

A dm célul tűzte ki, hogy vásárlóinak fenntartható alternatívákat adjon a hétköznapok döntéseihez, a kereskedelemben pedig úttörő szereplőként példát mutasson másoknak: a szortimentben előnyben részesítik az kisebb ökológiai lábnyom mellett előállított termékeket, az üzletekben felhívják rájuk a vásárlók figyelmét, minimalizálják a műanyagfelhasználást, és növelik az újrahasznosított anyagok arányát a csomagolásokban. Egyre több szilárd terméket kínálnak műanyag csomagolás nélkül, a drogériapiacon elsőként utántöltő állomásokat vezettek be, áprilistól pedig környezetsemleges* termékek érkeznek az üzletekbe.

„A saját márkás termékek terén már eddig is sok alternatívát biztosítottunk a környezettudatos vásárlóknak, most pedig egy új fejlesztésnek köszönhetően környezetsemleges termékeket is kínálunk nekik. Ezekkel a termékekkel kényelmesen beépíthető a fenntarthatóság a hétköznapokba” - számolt be büszkén az egyedülálló és innovatív kezdeményezésről Csoknyainé Horváth Gertrud, a dm ügyvezetője.

Nézd meg a hazai drogériák aktuális akcióit ITT!

A dm a Berlini Műszaki Egyetemmel és gyártó partnereivel közösen fejlesztette ki azt az egyedülálló koncepciót, amely során a termékek környezetre gyakorolt hatásait mindenre kiterjedően elemezték, majd a lehető legkisebbre csökkentették. A termék előállítása és ártalmatlanítása során keletkező, el nem kerülhető hatásokat a dm öt környezeti hatást érintően kompenzálja: úgy, mint a CO2-kibocsátás, az eutrofizáció, a savasodás, a nyári szmog és az ózonréteg elvékonyodása. A hatások ellensúlyozásaként németországi természeti területek rehabilitációjával állítják helyre az ökológiai egyensúlyt, így válnak a termékek környezetsemlegessé, s járulnak hozzá közvetlenül a természetvédelemhez.

Az új, 14 tagú környezetbarát termékcsalád a legfontosabb drogériatermékek körét fedi le. A wc-papír, sampon és tusfürdő mellett lesz mosó- és tisztítószer, illetve a test- és arcápolás területén is kínálnak környezetsemleges termékeket. Saját márkáik közül az alverde NATURKOSMETIK, a Jessa, a Sanft&Sicher, a Denkmit és a Sundance termékcsaládok almárkájaként találkozhatnak a Pro Climate termékekkel a vásárlók.

A környezetsemleges termékek fejlesztése holisztikus, tudományosan megalapozott személeten alapul, s ezidáig egyedülálló kezdeményezés: míg a klímasemleges termékek csak a CO2-kibocsátást kompenzálják, a Pro Climate termékek esetén öt területet érintően vizsgáljuk azokat a környezeti hatásokat, amelyek a termék teljes életciklusa folyamán keletkeznek a nyersanyag felhasználáson és gyártáson át egészen az ártalmatlanítás fázisáig.  A fejlesztések során a környezeti hatásokat a termékek összetevőinek és csomagolásának optimalizálásával minimalizáljuk

- avat be a részletekbe Prof. Dr. Matthias Finkbeiner a Berlini Műszaki Egyetemről.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

A termékek előállítása és ártalmatlanítása során keletkező és el nem kerülhető környezeti ártalmakat az okozott hatásokhoz mérten kompenzálja a dm, vagyis minden egyes termék esetén kiszámolják a pontos környezeti költségeket az öt említett kategóriában. Ezt az összeget a dm németországi ipari és bányaterületek rehabilitációjára fordítja.

A területeket a HeimatERBE kompenzációs projekteket lebonyolító szervezet alapos tervezés után a természetvédelem szempontjait követve rehabilitálja, és több szakaszban fejleszti, hogy ökológiailag értékes biotópok jöjjenek létre. Ezek segítik a biológiai sokféleség megőrzését és fejlesztését, a klímaváltozás hatásainak mérséklését.

Ha sikerül felkeltenünk vásárlóink érdeklődését a Pro Climate termékcsalád iránt, akkor a többi dm-országban is lehetőségünk nyílhat kompenzációs projekteket indítani

- tekint optimistán a jövőbe az innovatív kezdeményezés kapcsán Csoknyainé Horváth Gertrud.

Címkék:
dm, drogéria, co2, drogérialánc,