Még hogy boros, pálinkás a magyar: az új évtizedre minden megváltozott

Pénzcentrum2020. január 11. 17:04

1 millió magyar italkeresésből kiderül, hogy nem a bor és nem a pálinka a legkeresettebb ünnepi ital hazánkban. A kimutatás rávilágít arra is, hogy mennyit költünk italokra az ünnepek alatt, amikor háromszorosára nő a kereslet az alkoholos italokat illetően.

A top 10 keresési kifejezést nézve (sorrendben) a 940 000 mintából 360 000 alkalommal az alábbi kifejezésekre kerestek rá - számol be az italkereső.hu felmérése:

  • Vodka
  • Tatratea
  • Whisky
  • pálinka
  • Chivas Regal
  • Sör
  • Jack Daniel's
  • Pezsgő
  • Captain Morgan
  • Bor

A várakozásokkal ellentétben - miszerint a magyarok a borokat részesítik előnyben fogyasztást illetően a karácsonyi ünnepek alatt- az első helyen a vodka szerepel, mint gyűjtő fogalom. A vodka kategóriát jobban kibontva a Grey Goose vodka került a mezőny élére 15 710 kereséssel, második helyen az Absolut vodka következik 13 099 kereséssel és a dobogó harmadik fokára a Beluga vodka került 12 651 kereséssel.

A második helyre került a Tatratea vagy más néven a Tátra tea, megelőzve a magyarok népi tömény italát, a pálinkát. A népszerű Szlovák likőrből az 52 százalékos eredeti íz a legnépszerűbb hazánkban az ünnepi időszakban.

A harmadik helyen a whisky kategória található. A top 3 whisky népszerűség szerint a Chivas Regal (27 273 keresés), Jack Daniel’s (25 175 keresés), a listát a Jim Beam (11 550 keresés) zárja.

A pálinka kategória érte el a negyedik helyezést. Nem meglepő módon a Fütyülős pálinka (10 130 keresés) az első a pálinkák között, a második helyezést a Bolyhos pálinka (3 183 keresés) érdemelte ki, a harmadik helyen a Rézangyal pálinka (1 633 keresés) szerepel. A márkákon felül még a "füge pálinka" kifejezést érdemes megemlíteni, ami az ízek között toronymagasan vezeti a keresési listát. 

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

A 10. helyre épp hogy csak feltornászott bor kategóriát részletesebben megnézve meglepő módon az olasz Monteverdi (3 304 keresés) pincészet lett a favorit közkedvelt eper borával. A második helyen a magyar Bock Villányi (1 358 keresés) pincészet található, a dobogó harmadik fokára a Hilltop (465 keresés) lépett fel.

Milyen árkategóriában vásároltunk

A fentebb említett 940 000 keresésből 76.501 felhasználó gondolta, hogy ő biza megveszi azt a kiszemelt terméket karácsonyra vagy szilveszterre. Az így realizált italok átlag vásárlási értéke 8 735 forint lett.  Ebben benne vannak a 80.000 forint feletti értékű konyakok, de a 137 forintos üdítők is. 

A fenti adatok alapján is egyértelműen kirajzolódik a magyar lakosság választékos ital ízlése és fogyasztási szokásai, azonban érdemes szétnézni az árak tekintetébe, hisz egyazon terméknek nagymértékben eltérhetnek az árai a különböző boltokban. A mértékletes alkoholfogyasztást pedig mindig érdemes szem előtt tartani - hívják fel a figyelmet a kutatás készítői.

Címkék:
vásárlás, pénzcentrum.hu, alkohol, ital, statisztika,