Ezért szeretik az online piactereket a magyarok: egyre többen vásárolnak így

MTI2019. október 15. 19:02

Magyarországon több mint 4500, jellemzően kis- és közepes vállalkozás (kkv) vesz részt az internetes kereskedelemben online piactereken keresztül, és 2018-ban már közel 12 milliárd forintos nettó forgalmat realizáltak ezeken a felületeken, ami a teljes belföldi online kiskereskedelmi forgalom 2-3 százaléka.

A GKI közleménye szerint az online kiskereskedelem tavaly nettó 425 milliárd forintos forgalmat generált Magyarországon, az idén az első fél évben pedig ez a szám meghaladta a 207 milliárd forintot, ami 16 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest.

A belföldi vásárlói bázis egyelőre nem tud a piaccal együtt nőni, ezért az internetes kereskedőknek az aktív online vásárlókat kell a lehető legjobban elérni és folyamatosan vásárlásra ösztönözni, a GKI Digital szerint erre a helyzetre nyújtanak egyszerű és hatékony megoldást az online piacterek.

A magyar piacon az eMAG üzemelteti a legnagyobb ilyen platformot eMAG Marketplace néven, az itt árusító magyar vállalkozások száma most körülbelül 4000.

A Magyarországon üzemelő online piacterek közül példaként említették még a kézműves termékekkel foglalkozó Meskát, az Agroinformot, amelyen mezőgazdasági termékek érhetőek el, illetve a szolgáltatásokat és termékeket is vegyesen kínáló Bónusz Brigádot, valamint a Jófogást és a Vaterát.

Az online piacterek működésükben hasonlítanak a bevásárlóközpontokhoz, így a vásárlók egy felületen szerezhetnek be szinte mindent, a háztartási és fogyasztási cikkektől kezdve a játékokon, műszaki termékeken át egészen a divatcikkekig. A GKI Digital szerint a barkács termékek, a háztartási gépek és különféle játékok a legkeresettebbek ezeken a felületeken.

Címkék:
vásárlás, webshop, pláza,