Nem szeretnek pazarolni a magyarok: ételt kidobni, na még mit nem?

Pénzcentrum2018. március 5. 18:02

Tízből hét vásárló szívesebben költ akár több pénzt is egy olyan áruházban, amely tesz az élelmiszerpazarlás ellen, 77 százalékuk pedig annyi élelmet vásárol, amennyit a minőségmegőrzési időn belül biztosan felhasznál.

nem szeretnjek pazarolni a magyarok - ez derül ki a Lidl Magyarország 13 500 fős online kutatásából. Az eredmények alapján 10-ből csaknem 7 válaszadó szívesebben költ akár több pénzt is egy olyan áruházban, amelyről tudja, hogy kiemelt figyelmet fordít az élelmiszerpazarlás csökkentésére. A kutatásban résztvevők csaknem harmada (29%) nyilatkozott úgy, hogy nem szokott még fogyasztható élelmiszert kidobni; 18 százalék havonta, 30 százalék ennél is ritkábban dob ki ennivalót. Hetente a megkérdezettek alig 21 százaléka pazarol. 10-ből 9-en valamilyen módon újrahasznosítják a még fogyasztható ennivalót - legtöbbjük (62%) újra feldolgozza azt.

A válaszadók többsége tudatosan tervezi élelmiszerfelhasználását is, 77 százalékuk odafigyel arra, hogy csak annyi ennivalót vásároljon, amennyit a minőségmegőrzési időn belül biztosan elfogyaszt, sőt 10-ből 4 vásárló (39 százalék) legalább heti rendszerességgel, további 33 százalékuk pedig havonta szokott lejárati időhöz közeli, értékcsökkent élelmiszert keresni a polcokon.

 

Címkék:
vásárlás, tudatos vásárló, pazarlás, tudatosság,