Imádják a magyarok a kedvezményes kuponokat

Pénzcentrum2018. január 18. 19:30

Minden második ember vásárolt már internetes bónt, tízből kilenc kuponozó nő. A legvonzóbb kategóriák az utazás, a szórakozás, a wellness, a gasztronómia és a szépség.

Minden második ember vásárolt már internetes bónt, tízből kilenc kuponozó nő - derült ki a HOOP applikáció fejlesztéséért felelős Appspect Kft. friss kutatásából. A legvonzóbb kategóriák az utazás, a szórakozás, a wellness, a gasztronómia és a szépség. A felmérés szerint legalább 50 százalékos kedvezmény a legjobb csali. Aki még nem vásárolt kupont, jellemzően az online előrefizetéssel kapcsolatos félelmei miatt nem tette.

Minden második ember vásárolt már vouchert a HOOP kedvezményes ajánlatokat kínáló magyar mobilapplikáció friss felmérése szerint. "Bár a mi alkalmazásunkban elérhető ajánlatok nem tekinthetők klasszikus kuponnak, hiszen a vásárlóknak nem kell online előre fizetni. Mindenki napi 5 geotargetált kedvezményt kap, melyek közül szabadon eldönthetik egy jobbra-balra húzással, hogy melyik szimpatikus" - ismertette a részleteket Zádor Balázs, az Appspect Kft. HOOP applikációjának projektmenedzsere.

A kuponozók 40 százaléka szolgáltatást és terméket egyaránt vásárol ilyen formában, harmaduk viszont kimondottan a szolgáltatásokat részesíti előnyben. Ezek közül a legnépszerűbbek az utazás, a szórakozás és a wellness kategóriák, ezt követi szorosan a gasztronómia és a szépség. A két nem közül a nők érzékenyebbek az akciós ajánlatokra, tízből kilenc beváltó ugyanis nő a kutatás szerint.

Többen kuponoznánk online fizetési kötelezettség nélkül

Akik még nem vásároltak online kedvezményre jogosító utalványt, többnyire az előrefizetést és az online banki tranzakciót kifogásolták. "Erős a félelem a kártyaadatok kiadásával kapcsolatban - mondta Zádor Balázs. - Mi többek között erre az igényre kínálunk megoldást, hiszen nálunk az ajánlatot nem rajtunk keresztül, hanem majd a szolgáltatónál érvényesíti a felhasználó."

A felmérés szerint a másik visszatartó erő az, hogy a kedvezmény érvényesítéséhez a kupont magunkkal kell vinni kinyomtatva: tízből kilenc válaszadó szeretne élni a kedvezménnyel a fizikai kupon felmutatása nélkül.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Az 50 százalék már mágikus erővel bír

A felmérés szerint a válaszadók harmada a kedvezmény mértékével csábítható vásárlásra. "Az árengedmények hatása olykor megdöbbentő: egy-egy akció láttán olyan terméket vagy szolgáltatást is megveszünk, amire korábban nem is gondoltunk volna" - árulta el Zádor Balázs. Minden ötödik kuponozó a 40-50 százalékos árcsökkentést pásztázza, ennél valamivel kevesebben a legalább 30-40 százalékos kedvezményeket vadásszák. Tízből ketten viszont konkrét szolgáltatást vagy szolgáltatót keresnek. A virtuális térben is megjelennek az impulzusvásárlók, akik cél nélkül böngészik az ajánlatokat, és ha valami megfogja őket, megveszik.

A tudatos, a spórolós és az élményvadász

A kutatás arra is rávilágított, hogy leginkább a tudatosság (37%) és a szűkebb anyagi lehetőségek (35%) vezetnek a kedvezményvadászathoz. A harmadik legnépesebb csoportot az élménygyűjtők alkotják a felmérés szerint.
Ennek ellenére tízből nyolc kuponozóval már megesett, hogy nem használta fel az előre kifizetett kedvezményes lehetőséget. Közülük 80 százalék maximum 5000 forintot bukott el, így összességében már legalább 6 milliárd forint veszteséget okozhattak a bennragadt voucherek a vásárlók számára. Aki nem váltotta be, jellemzően azért, mert lejárt a határideje, vagy közbejött valami, illetve megfeledkezett róla.

A kutatás hátteréről

Az adatok felvételére 2017. november 14. és 23. között került sor. Az online kutatásban országszerte 1 061 felhasználó vett részt. Bár a felmérés nem reprezentatív Magyarország lakosságára nézve, az eredmények alkalmasak a kuponokkal kapcsolatos vélekedések és gyakorlatok bemutatására.

Címkék:
vásárlás, kupon, kedvezmény, voucher,