Elképesztő, mennyit költenek szilveszteri virslire a magyarok

Pénzcentrum2017. december 31. 09:00

Tavaly decemberben rekordmennyiségű, közel négyezer tonna virsli fogyott a kiskereskedelemben, ami értékben 2 százalékos növekedés 2015 decemberéhez képest. Ezzel a virsli decemberi értékbeli eladása közelít a négy és félmilliárdhoz, derült ki a Nielsen kiskereskedelmi indexéből. A mártogatáshoz, illetve kísérőként használt mustár értékbeli teljesítménye hatvan százalékkal haladja meg a többi hónap átlagforgalmát.

Az év végi szilveszteri összejövetelek nagy sztárja a virsli: értékbeli forgalma 2015-ben és 2016-ban is meghaladta a 4 milliárd forintot, ami több mint egymilliárd forinttal "ráver" a többi hónap átlagos, jellemzően hárommilliárd forint körüli eladásokra. Mennyiségben ez 3800 tonnát jelentett átlagosan a két vizsgált decemberi időszakban; csak 2016 szilveszterét megelőzően 8 millió csomag virslit vásároltunk. Az eladások négyötöde (80%) mindkét évben az önkiszolgáló pultoknál koncentrálódott, míg a fogyasztók 20 százaléka választotta a csemegepultnál kapható virsliket.

Földrajzi eloszlást tekintve a Nielsen adatai értelmében Budapest és Pest környéke a legnagyobb virslifogyasztó: 2016. október és 2017 szeptembere között az értékbeli eladások egyharmadát (34 százalék) itt bonyolították le. Ezután fej-fej mellett következik Északkelet- és Északnyugat-Magyarország 20-20 százalékkal. A délkeleti és a délnyugati régió 15 és 12 százalékkal részesedik az egész éves virslifogyasztásból.

A magyarok ragaszkodnak a szilveszteri tradíciókhoz és ennek része a közös virslifőzés. A virslik között toronymagasan a sertésből készült termékek számítanak favoritnak, azonban baromfivirsli is felkapaszkodóban van"

- mondta Hajnal Dóra, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője. Szinte senki sem fogyasztja magában a virslit: a ketchup és a mustár eladásai is jelentősen megnőnek a december folyamán: 2015 utolsó hónapjában 560 millió, míg 2016-ban már 580 millió forint értékben vásároltunk mustárt. Összehasonlításul: az elmúlt két évben a mustár átlagos havi forgalma 360 millió forint volt. Darabszámban ez majdnem 2 millió üveg mustárt jelent.

Hasonló a helyzet a ketchupfogyasztás terén is: 2015 és 2016 decemberében 640 millió forint körül alakult az értékbeli eladás. Ez mennyiségben 2015-ben 900 tonnát, 2016-ban mintegy 850 tonnát jelent, időszakonként közel másfél millió üveget jelent.

Címkék:
vásárlás, virsli, szilveszter, felmérés, nielsen,