Azért ez erős: ennyi csokit esznek a magyarok karácsonykor

Pénzcentrum2017. december 1. 16:00

A csokimikulás az ünnepi szezon nagy favoritja: 400 tonna súlyban több mint nyolcmillió darab fogyott belőlük a 2016 október-decemberi időszakban. Tavaly 616 tonna (ez közel 11 millió darab) szezonális édességet vásároltak a magyarok több mint 3 milliárd forintért.

A csokimikulás az ünnepi szezon nagy favoritja: 400 tonna súlyban több mint nyolcmillió darab fogyott belőlük 2016 október-decemberi időszakban - derült ki a Nielsen 90 élelmiszerkategóriát vizsgáló kiskereskedelmi indexéből. Tavaly 616 tonna (ez közel 11 millió darab) szezonális édességet vásároltak a magyarok több mint 3 milliárd forintért.

A csokoládémikulások mind értékben, mind mennyiségben a szezonális édességek mintegy kétharmadát teszik ki (értékben 64 %, mennyiségben 66 %). Jóllehet, a Télapó-figurákból darabszám tekintetében 6 százalékkal kevesebbet értékesítettek, mint a 2015-ös szezonban, így is abszolút letaszíthatatlan a trónról, 100-ból 77 értékesített szezonális édesség ilyen.

A karácsonyi édességek közül a második legnagyobb részarány értékben az egyéb csokoládéfigura (mint pl. karácsonyfa, maci, csizma, hóember, angyalka; stb.) szegmensre jut, 10-ről 12 százalékra nőtt piaci részesedésük a vizsgált időszakban.

A hagyományos ajándékcsomagok piaci részesedése a bronzhelyezésre elegendő: értékben az ünnepi édességszezon egytizede (10%) az övék. A 2015-ös, érték szempontjából 9 százalékos piacrész a tavalyelőtti ünnepi időszakhoz képest 1 százalékponttal nagyobb.

Továbbra is népszerűek az adventi naptárak: 2016-ban 280 millió forintos kiskereskedelemben realizált összbevétel közel félmillió eladott adventi naptárat takar.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Loading...

"A legnépszerűbb fajta továbbra is a tejcsokoládéból készült szezonális édesség: míg 2015 karácsonyi időszakában az eladott darabok 79 százaléka volt tejcsokoládé, addig 2016-ban már 85 százalék." - mondta Czikora Csilla, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője. "Tiszta étcsokoládéra a magyarok 5 százaléka voksol."

Boltválasztás tekintetében a magyar fogyasztók közel fele (49%) a nagy, 2500 négyzetmétert meghaladó üzletekből szerzi be a kívánt szezonális édességet. A szupermarketet és diszkontot magába foglaló 401-2500 négyzetméteres üzletek a szezonális eladások 33 százalékát teszik ki, míg a 200 négyzetméternél kisebb alapterületű üzletek piaci részesedése 1 százalékponttal 12 százalékra csökkent.

Címkék:
karacsony, Áder, csokoládé, mikulás, csoki, csokimikulás,