MTI • 2017. augusztus 15. 19:00
Az agy jutalomközpontjában rejlik a magyarázat arra, hogy miért érzi finomabbnak az ember ugyanazt a bort, ha drágábban kínálják - állapították meg kutatók.
- mondta Bernd Weber, a németországi Bonni Egyetem munkatársa, aki a világ egyik vezető üzleti iskolája, a franciaországi INSEAD szakembereivel közösen végezte a kutatást.
Az eredményeikről a Scientific Reports című folyóiratban számoltak be a kutatók.
A szakemberek 15 férfin és 15 nőn végeztek MRI-vizsgálatot, miközben azok bort kóstoltak. A résztvevőknek mindig előre megmondták, hogy mennyibe kerül a bor, amelyből aztán egy milliliternyit megkóstoltattak velük egy csövön keresztül. Az alanyoknak minden hörpintés után értékelniük kellett az adott bort egy kilencpontos skálán. A kutatók valójában mindig ugyanazt a bort kóstoltatták meg a résztvevőkkel, de először azt mondták nekik, hogy az adott bor palackja 3 euró, majd, hogy 6 euró, végül pedig, hogy 18 euró.
- idézte fel Hilke Plassmann, az INSEAD kutatója.
Az MRI-felvételek tanúsága szerint a homloklebeny (frontális lebeny) és a ventrális striátum - amelyekről úgy vélik, hogy szerepet játszanak a jutalmazásban és a motiválásban -, aktívabbak voltak a magasabb árak hallatán.
- magyarázta Liane Schmidt, aki ugyancsak az INSEAD kutatója.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
- jegyezte meg Weber.
Aki ennek ellenére nem fél attól, hogy olcsósága miatt majd nem ízlik neki, annak van mégis egy jó ötletünk:
KATTINTS! Tízezres bort árul 1 396 forintért a Lidl: itt keresd!