Késnek a karácsonyi csomagok: nem kerül semmi a fa alá?

Pénzcentrum2016. december 21. 18:03

Az idei karácsonyi szezonban 40 százalékkal nőtt meg az online rendelt csomagok száma akorábbiakhoz képest. Ezt a plusz terhelést azonban sem a kézbesítő cégek, sem a webshopok nem tudják maradéktalanul kezelni. Vajon a posta időben kiszállítja a csomagot, vagy a rendelt áruk már nem kerülnek a fa alá?

Az idei Black Friday óta az Extreme Digital (ED) is tapasztal fennakadásokat, de nemcsak a Magyar Posta szolgáltatásaiban, hanem a futárszolgálatoknál általánosan

- közölte a cég a 444-gyel. Az ED szerint a fennakadás oka, hogy a futárcégek alábecsülték az online rendeléseket, mindössze 15-20 százalékos bővülésre számítottak, de végül 40 százalékkal több rendelést adtak le, mint egy évvel ezelőtt. Emiatt viszont a kiszállítás nem gartantál biztos ajándékot a fa alatt, ugyanis tízből egy csomag később érkezhet meg késve.

A személyes átvétel sem túl kellemes

Az ED azt javasolja, hogy rendeljünk olyan helyről, ahol van saját raktár, azonban így sem lesz egyszerű a dolgunk. Az ED egyik üzletei előtt ugyanis hosszú sorállásba futhatunk bele. A Pénzcentrum egy olvasója ugyanis azt tapasztalta, hogy a neten rendelt az árut 30-40 perces sorbanállás után kapta csak meg, ebből ráadásul 15-20 percet az utcán kellett várakoznia.

Ilyenkor persze logikus lehet, hogy a Magyar Postához forduljunk, azonban ahogy arról az Index beszámolt ez sem túl jó ötlet, mivel a megnövekedett rendelésszám a postát is érinti. A postának az Erzsébet- utalványokat is kézbesíteniük kell karácsonyig, ami plusz terhelés jelenet, így kérdéses, mikor érkezhetnek meg az általuk kézbesített csomagok.

Címlap: MTI / Földi Imre

Címkék:
vásárlás, házhozszállítás, extreme digital, futárcégek,