Vásárlás mellett egyre többet használjuk a netet eladásra is

Pénzcentrum2016. augusztus 23. 16:03

A magyar e-vásárlók 75 százaléka szokott külföldi webáruházakból vásárolni, a leggyakrabban Kínából. Sokan közülük egyáltalán nem is tartják kockázatosnak a külföldről történő vásárlást. De egyre többen vannak azok is, akik pénzkereseti lehetőséget látnak az e- kereskedelemben.

A magyar online vásárlók 75 százaléka vásárol külföldi webáruházakban és leggyakrabban Kínából ,az Egyesült Királyságból, Németországból, vagy az Egyesült Államokból rendelünk termékeket - derül ki a PayPal és a GfK legfrissebb kutatásából.

A felmérésből az is kiderül,a külföldi piacokon történő vásárlási lehetőségek bővülésével átrendeződnek a fogyasztói döntéshozatalt befolyásoló tényezők is. Meglepő módon már nem az ár áll az első helyen döntéseink meghozatalakor, ugyanis az eredmények szerint a külföldi webáruházakban való vásárlás elsődleges oka, hogy az adott termék nem kapható Magyarországon. A Németországból történő rendelések esetében a válaszadók 20 százaléka, az Egyesült Királyság esetében 23 százalék, az Egyesült Államok esetében pedig 26 százalék indokolta ezzel döntését.

A kutatás alapján csak Kína esetében tapasztalható, hogy a legfontosabb vásárlási döntést befolyásoló tényező továbbra is a termék ára.

A magyar e-vásárlók 75 százaléka emiatt vásárol az országban. Ugyanakkor a fogyasztók számára fontosak azok a vásárlóvédelemi programok, amelyek a váratlan események felmerülése esetén is garanciát jelentenek a biztonságra. A kutatás szerint ezek rendelkezésre állása esetén a magyarok 30 százalékkal nagyobb valószínűséggel vásárolnak.

A kereskedelem digitális globalizációja tény, amelynek az előnyeit egyre szélesebb körben ismerik fel a magyar fogyasztók is

- mondta el Matt Komorowski, a PayPal közép- és kelet európai régiórért felelős ügyvezető igazgatója.

Mindezt alátámasztani látszik, hogy a magyar vásárlók napi rendszerességgel böngészik a kínai áruházak ajánlatait és folyamatosan nő azoknak a száma, akik vásárolnak is. A kutatásunk alapján a külföldön is vásárló magyar fogyasztók 48  százaléka rendelt már valamit kínai webshopból.

A német, egyesült királyságbeli, vagy egyesült államokbeli lehetőségeket inkább abban az esetben térképezik fel, ha nem az ár, hanem kifejezetten a magas minőség az elsődleges szempont, vagy esetleg valamilyen egyedi termék megvásárlását tervezik. A PayPal a világ bármely részéről történő vásárlásra garanciát vállal és szükség esetén fedezi az eladónak való visszaküldés költségeit. 

Online vásárlás nem csak különleges alkalmakra

A legnépszerűbb termékkategóriákat tekintve a magyarok elsősorban ruházati árucikkeket, elektronikai árucikkeket, ékszereket és órákat, vásárolnak külföldi webáruházakból. Ugyanakkor nő az érdeklődés az olyan termékkategóriák iránt, mint a játékok, vagy a szépségápolási cikkek.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

A válaszadók 54 százaléka egyáltalán nem tartja kockázatosnak a külföldi webáruházakban történő vásárlást,

20 százalék számára pedig - mindaddig, amíg megbízhatónak találják - teljesen közömbös az eladó fél tartózkodási helye. Amennyiben jól ismert "globális" áruházról van szó, a vásárlók 11 százaléka szerint a külföldi lokáció sem állhat a vásárlás útjába.

Az ingyenes szállítás tovább növelheti a vásárlási kedvet. A külföldi online vásárlási esélyeit ezen kívül növelhetik a kuponok, a promóciók, a kedvezmények, vagy a választható nyelv opció az áruház weboldalán.

E-pénz nem csak vásárlásra

Az online pénzügyi szolgáltatások nem csak a vásárlás területén nyitnak új kapukat, de számtalan lehetőséget kínálnak másodlagos bevételi források megteremtéséhez.

A kutatás alapján nem csak a fogyasztói döntéseikben válunk egyre tudatosabbá, de egyre jobban kihaszáljuk az internet nyújtotta lehetőségeket az értékesítés területén is. A kutatás szerint egyre inkább érdeklődünk a távolról végezhető másodállások, vagy a felesleges termékek interneten történő eladása iránt. Kifejezetten örülünk neki, ha ezen az úton meg tudunk szabadulni feleslegessé vált ruháinktól, használt elektronikai eszközeinktől, bútorainktól, vagy dísztárgyainktól. Ezt bizonyítja az is, hogy a magyarok több mint 10 százaléka adott már el az interneten olyan személyes használati tárgyat, amelyekre nem volt többé szüksége. Mindennek köszönhetően egyre nő az igény az olyan fizetési szolgáltatásokra, amelyek segítségével biztonságosan, könnyen és gyorsan tudjuk nyilvántartani és menedzselni pénzügyeinket.

A technológiai fejlődés mindenkinek eszközt ad a kezébe az új kereskedelemi lehetőségek felfedezéséhez

- mondta Matt Komorowski.

A magyarok közvetlenül is részt vesznek a globális kereskedelemben: a digitális platformokat tanulásra, munkakeresésre, saját maguk, vagy szolgáltatásaik bemutatására és kapcsolatok építésére is használják. A magyar válaszadók több mint 34 százaléka kapott már online küldött pénzösszeget a rokonoktól, vagy barátoktól, 10 százalék pedig valamilyen interneten nyújtott szolgáltatásért is.

A biztonság, a védelem és a kényelem a kulcstényezők a fizetési megoldás kiválasztásánál

A magyar e-vásárlók 42 százalékának a nemzetközi e-kereskedelmi tevékenység során használt fizetési megoldás megválasztásánál a legfontosabb szempont a biztonság. További jelentős szerepet játszik a kényelem, a feldolgozás sebessége és a virtuális pénztárnál történő gyors fizetés.

Címkék:
vásárlás, internet, webáruház, paypal, gfk, eladás, pénzkereset,