Pénzcentrum • 2016. augusztus 15. 11:25
A közelmúltban jelent meg egy kép a közösségi oldalon, miszerint egy ATM-en az alábbi felirat várja az arra járókat: "benyelt egy kártyát, nem működik". Bár valóban elég kellemetlen lehet, amikor egy bankautomata elnyeli a kártyánkat, de legtöbbször erről inkább a kártya birtokosa tehet. Mutatjuk, mit is kell tenni ilyen helyzetben.
Sokaknak okozna nagy kellemetlenséget, ha elnyelné a bankkártyájukat az ATM és pénz nélkül maradhatnának. Egy a közelmúltban a Facebookon megjelent kép szerint pedig ez most megtörtént valakivel. Az illető ráadásul feliratokat is ragaszott az ATM-re, hogy azt többé senki ne is használja.
Pedig számos oka lehet annak, hogy egy automata miért nem adja vissza a bedugott bankkártyánkat. Ráadásul a legtöbb esetben inkább a kártyabirtokos hibájáról lehet szó.
Miért nyelheti el a bankkártyát az ATM?
- Ha a kártya letiltás alatt állt - például mi magunk tiltattuk le lopás vagy visszaélés gyanúja miatt
- Az is lehet, hogy a kártyát a bank tiltotta le, mert lejárt az érvényességi ideje
- Túl későn vettük ki a kártyát a kiadónyílásból
- Megrongálták az ATM-et
- Túl sokszor ütöttük be a PIN kódunkat hibásan
- Egyéb technikai hibát érzékel az ATM
A legutolsó esetben azonnal fel kell hívni az automatán található telefonszámot, de azt fontos tudnunk, hogy
Az esetek többségében egyébként azért nyeli be a kártyánkat az automata, mert ezzel próbálják megóvni a kártyánkat attól, hogy illetéktelen kezekbe kerüljön. Például, ha valaki túl sokszor rosszul üti be a PIN kódunk az gyanús lehet, ha pedig nem vesszük el időben a kártyánkat, akkor könnyen előfordulhat, hogy ottfelejtettük az automatában.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Mit tegyünk, ha már megtörtént a baj?
Minden esetben érdemes azonnal felhívni a saját bankunkat, és bejelenteni az esetet, így a kártyával a későbbiekben esetlegesen elkövetett visszaélésekért már nem leszünk felelősek. Ezután meg kell arról győződnünk, hogy az elfogadó bank vissza tudja-e adni a kártyánkat, ha ez így lenne, akkor követnünk kell az utasításaikat. Amennyiben pedig nem kaphatjuk vissza a kártyánkat, akkor a kártyát kibocsátó bankhoz kell fordulnunk.
Mindenesetre amíg nem értjük el bankunk telefonos ügyintézőjét, jobb ha az automatánál maradunk. Így könnyen fogunk tudni válaszolni az általa feltett kérdésekre az ATM-mel, az esetleges hibaüzenettel kapcsolatban.
Mennyi az annyi?
Az elnyelt kártyákért kifizetett összegek jelentősen változhatnak attól függően, hogy kell-e új kártyát igényelnünk, esetleg azt előtte még le is kell-e tiltanunk. Ha pedig nem a mi hibánkból történt az eset, akkor akár ingyenesen is megúszhatjuk a dolgot. A díjak bankonként jelentősen változnak, most azt gyűjtöttük össze, hogy egy esetleges kártyacsere milyen költségekkel jár az egyes pénzintézeteknél.