Megérkezett áruházláncok friss rangsora: ki lett az első?

Pénzcentrum2016. június 6. 16:05

A május végéig elfogadott mérlegbeszámolók alapján kirajzolódik az áruházláncok friss rangsora. Egyes üzletláncok ugyan eltérnek a december 31-i mérleg fordulónaptól, de annyi már így is egyértelmű, hogy a diszkontok további erősödésével szemben a többi áruház mérsékeltebb növekedést könyvelhetett csak el. Ebben szerepet játszhatott a vasárnapi boltzár is - írja közelményében a blokk.com.

A kisboltosok köre ellentmondásos, mivel a KSH adatai szerint 2015-ben háromezerrel csökkent a kicsik értékesítőhelyeinek száma. A Coop a szokásos 10 milliárd körüli növekedését hozta. A CBA-ról és a Reálról nincs pontos információ egyenlőre.

A 100 milliárd forintnál nagyobb forgalmú áruházláncok 2015. évi mérlege a következő (a mérlegbeszámolók a nettó, áfa nélküli árbevételt tartalmazzák,a bruttó árbevétel így becslés, vagy a cég saját közleménye):

1) Tesco

Továbbra is a Tesco a legnagyobb áruházlánc Magyarországon. A brit anyacég egy korábbi közleménye szerint 1,2 százakkal nőtt 2015-ben a magyar üzlethálózat árbevétele, ahol a boltok egy részét bezárták (pontosan 13 boltot, még 2015. februárjában), tehát kisebb hálózattal tevékenykedve. A Tesco mérleg fordulónapja február 28., így a 2015-ös üzleti év mérlegére még várni kell, de megbecsülhető, hogy 622 milliárd forint nettó árbevétel elszámolása várható. Ez 730 milliárd forint bruttó (tehát áfával együtt számolt) árbevételt jelenthet.

2) Coop

A Coop csoport sajtóhírben 571 milliárd forint 2015. évi bruttó árbevételről számolt be. Ez tízmilliárdos forgalombővülés, 2 százalék körüli mértékkel.

3) CBA

A CBA csoport eddig még nem adott számot 2015. évi eredményekről. Feltehetően az előző 2014. évi 500 milliárd feletti árbevétele nem változott lényeges mértékben, így sem előre, sem hátra nem mozdult a többiekhez képest.

4) Spar

A Spar nettó árbevétele 414 milliárd forint volt, ami 3,2 százalékkal több a 2014. évinél. Ezt a növekedést úgy érte el, hogy üzleteinek száma 14-gyel csökkent közben (a franchise üzleteinek száma nem számít bele a mérlegbe, itt egyébként 2016-ban a 100-as nagyságrendet célozta meg a cég). A Spar bruttó árbevétele 490 milliárd forint körül alakulhatott 2015-ben.

5) Reál Hungária

A Reál Hungária esetében 3% körüli csoportszintű forgalombővülést lehet becsülni, ami 390 milliárd forint feletti bruttó árbevételt jelenthetett 2015-ben.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

6) Auchan

A hipermarket láncok piaci helyzete sok tekintetben hasonló, ezért az Auchan esetében is 1-2 százalék körüli forgalombővülés elkönyvelése várható 2015-ről. A mérlegforduló napja március vége, így a pontos eredményre még várni kell. Utolsó 2014. évi 277 milliárd forintos nettó árbevételéből kiindulva 280 milliárd forint feletti nettó, valamint 330 milliárd forint feletti bruttó árbevétel várható a beszámolóban, becslés alapján.

7) Lidl

A Lidl is március végén fordul. Az utolsó teljes éves beszámolója szerint 2014-ben 261 milliárd forint volt a nettó árbevétele. Nos, 2015. meglepetés áruháza lehet a Lidl, hiszen ha legalább 7 százalékkal növelte forgalmát, akkor befogta az Auchant. De az eredményhirdetéssel meg kell várni a Lidl hivatalos mérlegbeszámolóját. Jelenleg 164 áruháza van, az új áruháznyitások is felfelé tolhatták a Lidl mérlegét

8) Penny Market

Pontosan 10 milliárd forinttal bővült a Penny Market nettó árbevétele 2015-ben, ami 178 milliárd forint lett. Ez 6 százalékos forgalomnövekedés, ami 205 milliárdnál valamivel nagyobb bruttó árbevételt jelent.

9) Metro

A Metro ugyan nagykereskedelmi áruházlánc, de hát azért itt is van helye, hiszen 100 milliárd feletti az árbevétele. Mérleg fordulónapja szeptember 30., 2015. évi nettó árbevétele 145 milliárd forint volt. Ez 170 milliárd forint bruttó árbevétel elkönyvelését jelenthette.

10) Aldi

Nagyot dobott az Aldi, mivel nettó árbevétele 108 milliárd forintra nőtt az előző évi 90 milliárdról. Ez pontosan 20 százalékos bővülés, ami 125 milliárd forint bruttó forgalmat takarhat.

Címkék:
vásárlás, áruházlánc, boltok, rangsor,