Figyelj, mire hümmögsz, telefonálás közben is lehet szerződést kötni

Pénzcentrum2016. május 19. 13:34

Telefonon is lehet kötni vagy módosítani hírközlési szolgáltatóval szerződést. Akkor a legizgalmasabb a helyzet, ha a telefonon kötött szerződés tartalma teljesen ellentétes az írásbeli szerződéssel. Megmutatjuk, hogy kerülheted ki az ilyen szituációkat.

A  Budapesti Békéltető Testülethez érkezett kérelem szerint a fogyasztót felhívta a hírközlési szolgáltató munkatársa és szerződésmódosítást ajánlott. A telefonos beszélgetés során megállapodtak a módosításban, hogy a szolgáltató a jövőben az új TV-csomaghoz a havi számlákat már interneten keresztül juttatja el. Később a fogyasztó írásban kapott egy előfizetői szerződésmódosítást, mely szerint továbbra is csekket kap a havi szolgáltatási díjról.

A fogyasztó ez alapján várta is a csekkeket, de mégsem kapott meg egyet sem. Felhívta a telefonos ügyfélszolgálatot, ahol arról tájékoztatták, hogy a szerződésben még mindig internetes számlázás van beállítva. Mivel pedig a havi díjakról nem küldtek neki csekket, ezért több hónap tartozást halmozott fel, ezért először fizetési felszólítást kapott, később pedig korlátozták is a szolgáltatást. A szolgáltató az eljárásban becsatolta azt a telefonos beszélgetésről készült felvételt, amely igazolta, hogy a fogyasztó a szerződésmódosításkor szóban valóban elfogadta az internetes számlázást. Ebből pedig kiderült a szolgáltató mulasztása, mert a szóbeli megállapodás ellenére írásban a számlázási módként csekken történő fizetést jelölt meg a szerződésben. Az eljárásban végül a felek között egyezség született, az elmaradt havi díjakat részletekben lehetett befizetni, valamint csekken történő fizetésben állapodtak meg a szolgáltatás korlátozásának ingyenes feloldása mellett. 

A törvény szerint az előfizetői szerződés írásban, szóban vagy ráutaló magatartással is megköthető.

Az előbb említett példában a módosítás egyszerre irányult a kedvezményes TV-csomagra és a havi szolgáltatási díjak fizetési módjának megváltoztatására is. A fogyasztó ezt el is fogadta szóban, mégis az írásban megküldött és a fogyasztó által aláírt szerződésben már az szerepelt, hogy havonta csekket kap a szolgáltatás díjáról.

Ilyen esetben érdemes kikérni a telefonos beszélgetésről készült hanganyagot, erre ingyen van lehetőség, a felvételeket egy évig kell megőriznie a szolgáltatónak. Arra is fontos ügyelni a fogyasztóknak különösen a szolgáltató által támasztott régi követeléseknél, hogy az elektronikus hírközlési szolgáltatásból eredő igények egy év alatt elévülnek.

Erre figyelj:

1. Ha nem vagy biztos a szerződéskötési vagy módosítási szándékodban, inkább mondj nemet és először tanulmányozd át nyugodtan a lényeges tartalmi elemeket és a szolgáltató általános szerződési feltételeit.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

2. A szóban kötött szerződéseknél a szolgáltató köteles írásban is a fogyasztó részére megküldeni az előfizetői szerződést, ezt mindig olvasd el, hogy egyezik-e a tartalma a szóbeli megállapodással!

3. A szolgáltató köteles tájékoztatni a szerződő másik felet az általános szerződési feltételek elérhetőségéről és köteles az ügyfélszolgálatán, és internetes honlapján könnyen elérhető módon, megjeleníthető és nyomtatható módon ingyenesen közzétenni azt. A szolgáltató általános szerződési feltételeit tartós adathordozón vagy elektronikus levélben térítésmentesen, illetve az előfizető kérésére nyomtatott formában köteles előfizetői számára rendelkezésre bocsátani. Élj ezzel a lehetőséggel!

4. A telefonon tett ajánlatról vagy panaszról a szolgáltató köteles hangfelvételt készíteni, amelyet az előfizető részére ingyenesen kell rendelkezésre bocsájtani, mert az a szerződés tartalmának megállapítása szempontjából fontos bizonyíték.

Címkék:
telefon, szerződés, békéltető testület, szolgáltató, előfizetés, megállapodás, szolgáltatás, módosítások,