A boltok titkos trükkje: észre sem veszed, máris lehúztak

Pénzcentrum2016. január 31. 07:00

Hihetetlen módszerekkel veszik rá a boltok a vásárlókat, hogy még többet költsenek náluk. Bár egyszerű pszichológia az egész, tökéletesen működik, hatalmas pluszbevételt hozva az áruházaknak. Az sem véletlen például, hogy az áruházak többsége olyan, mint egy labirintus.

Szinte mindenkivel előfordult már, hogy csak egy-két dolgot szeretett volna vásárolni, aztán mire a kasszához ért, már tele volt a kosár felesleges dolgokkal. Ez nem véletlen, csupán azt mutatja, hogy a szupermarketek és bevásárlóközpontok által alkalmazott trükkök a legtöbb vásárlónál tökéletesen működnek. A Pénzcentrum korábban már összegyűjtötte, milyen módszerekkel befolyásolják a boltok a vásárlókat, most ezek közül veszünk egyet részletesebben is górcső alá.

Az elrendezésben rejlik a hatalmas bevétel

A termékelrendezés az egyik legalapvetőbb, és legbiztosabb módszer, ami miatt garantáltan még többet vásárolnak a fogyasztók, óriási bevételt generálva a boltoknak. Bár az alábbi videó az amerikai és angol szupermarketek termékelrendezési trükkjeit írja le, hazánkban is hasonló módszerekkel érik el, hogy a fogyasztók még többet költsenek.

Mi a titok?

A boltok az egész világon pszichológián alapuló technikákkal trükköznek, de országonként lehetnek eltérések abban, hogy milyen módszereket, és hogyan alkalmaznak.

Az Egyesült Államokban például a vásárlók az óramutató járásával ellentétesen mennek végig az áruházon, míg az Egyesült Királyságban az óramutató járásával megegyező irányban. A kutatók úgy vélik, hogy ennek köze lehet az egyes országok vezetési szokásaihoz, hiszen a britek például a bal oldalon vezetnek, míg a kormány a jobb oldalon van az autókban.

Emiatt Angliában a szupermarketeknél a bejárat a bal, a pénztárak a jobb oldalon vannak, míg az USA-ban ez fordítva van, a bejárat a jobb oldalon van, míg a pénztárak a bal oldalon találhatóak. Ha a kutatók fejtegetéséből indulunk ki, valószínűleg az itthoni áruházláncoknál is a tengerentúli módszert alkalmazzák a szupermarketek.

Vajon miért van olyan messze a tej és a tojás?

A szupermarketek amellett, hogy időről-időre átrendezik a polcokat, gondosan ügyelnek arra is, hogy a népszerű alapélelmiszerek (mint például a tej, a hús, vagy a tojás) messze legyenek egymástól elhelyezve. Ennek csupán az az oka, hogy ha nem tudjuk, mit hol keressünk, többet járkálunk a boltban, több időt töltünk el, és nagy valószínűséggel többet is vásárolunk.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Rafinált polcrendezés

A drágább termékek szemmagasságban való elhelyezése, és a polcrendezés is hatalmas szerepet játszik az üzletpolitikában. Nem véletlen, hogy

a népszerűbb és drágább termékeket általában a sorok közepére teszik, míg az olcsóbbak szélen vannak.

Azokat a márkásabb és drágább termékeket, amiket leginkább szeretnének eladni az üzletek, szemmagasságba helyezik el a polcokon, így elsőnek azon akad meg a fogyasztók szeme. Érdemes az alsóbb polcokat is szemügyre venni, ugyanis az olcsóbb, de minőségében hasonló termékek ott vannak "elrejtve".

A gyerekekre is gondoltak természetesen, az édességek és játékok polcainál okkal kerülnek lejjebb a drágább termékek. Az egészségesebb árucikkeket a polcok tetejére "száműzik", ugyanis aki ezeket keresi, általában tudatosabb fogyasztó, és tisztában van azzal, milyen terméket keres.

Végül pedig azokat az árucikkeket, amiket a boltok kiárusítanak, vagy nagyobb arányban szeretnének eladni, a sorok legszélére teszik, a legtöbben ugyanis erre mennek a vásárlás során.

Címkék:
vásárlás, trükk, fogyasztás, termék, boltok,