Hetente 30 milliót kaszáltak az átverős termékbemutatók szervezői

Pénzcentrum2016. január 2. 13:00

Elképesztő történeteket mesélt a Blikknek egy termékbemutatókat szervező férfi. Állítása szerint az átveréssel hetente 30 milliós forgalmat csináltak.

Csodatévő

termékeket árult tíz évig "szuper akciósan" az a férfi, aki arca és neve vállalása nélkül osztotta meg tapasztalatait a Blikkel.

A férfi munkatársaival elérhetetlennek hitt termékeket hirdetett éveken át elérhető áron, valójában azonban haszontalan kacatokat sóztak rá a bemutatókon átvert emberekre. Fő céljuk volt elhitetni a vásárlókkal, hogy az adott termék nélkül nem tudnak tovább élni.

Állítása szerint minden 20-25 fős csoportban legalább 5-6 embert be tudtak palizni.

A cég tulajdonosa állítólag egy gazdag ukrán üzletember volt, akinek átlagosan 30 millió forintos heti forgalmat csináltak a bemutatókkal. Ebből azután, hogy kifizette az embereit, legalább az 50 százaléka tisztán haszonként megmaradt neki - állította a nyilatkozó, aki szerint egy 1 milliós átverésből nagyjából 230 ezer forintot kapott kézhez.

Legkevésbé a hatóságoktól féltek, mert a legtöbbször közölték, hogy ellenőrizni jöttek. Ha nem szóltak, és próbavásárlást végeztek, gyakorlatilag azonnal lebuktatták magukat, mert csak őket nem kellett rábeszélni a vásárlásra, ők azonnal akarták a bóvlikat.

Így szabályozzák a termékbemutatókat

Ügyfélszolgálatot kell fenntartaniuk a jövőben az árubemutatóval egybekötött termékértékesítést folytató vállalkozásoknak, és az ilyen cégek a fogyasztóknak nem nyújthatnának fogyasztói hitelt - többek között ezt tartalmazza a csaló termékbemutatók visszaszorítását célzó javaslat, amelyet nemrég fogadott el az Országgyűlés.

A változások értelmében az árubemutatóval egybekötött termékértékesítést folytató vállalkozások ügyfélszolgálatot lesznek kötelesek fenntartani, és telefonos elérhetőséget is biztosítaniuk kell. Ezzel biztosíthatóvá válik, hogy a fogyasztók élhessenek a gyakorlatban is az elállási jogukkal. Rögzítették, hogy az ügyfélszolgálati előírások betartását a fogyasztóvédelmi hatóság ellenőrzi.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Az árubemutatóval egybekötött termékértékesítéshez kapcsolódóan az ajándék vagy az ajándéksorsolás reklámja mellett az árengedmény, a kedvezmény vagy a vagyoni előny nyújtása is tilos. Jelentős mértékben ugyanis ezen juttatások miatt népszerű ez az értékesítési forma.

Tilos lesz a pénzügyi szolgáltatások nyújtása ezen bemutatókon, de a készpénz-helyettesítő fizetési eszközök használatával összefüggésben nyújtott szolgáltatásra nem vonatkozik a tilalom. Ilyen fizetési eszköz például a fesztiválokon használt kártya.

Míg 2010-ben 228, tavaly 780 írásos panasz érkezett a fogyasztóvédelmi hatósághoz a megtévesztő termékbemutatók ügyében.

Magyarországon iparág épült ki arra, hogy az időseket becsapva, megtévesztve, magányosságukat kihasználva olyan termékeket adjanak el nekik "csillagászati áron", amelyekre valójában nincs szükségük. Sokszor hirdetnek ingyenességet is, de ez sem felel meg a valóságnak, hiszen végül több tízezer vagy százezer forintot húznak ki a zsebükből.

A jogszabályváltozás kezdeményezői szerint elsősorban a védtelen, naív idős embereket védi az új törvény. A tisztességtelen árubemutató szervezők ugyanis a nyugdíjasokat tartják jó vevőknek, mivel tőlük könnyen letiltható a felvett hitel törlesztő részlete. Miután a jövőben a bemutatókon nem lehet hitelt kínálni, ez a veszély megszűnik.

Címkék:
vásárlás, termékbemutató, átverés,