Pénzcentrum • 2015. november 5. 17:13
Karácsony előtt beindítják az akciórakétákat a webshopok. Pénteken érkezik az Internetes Vásárlás Napja, de van, ahol egész héten kampánnyal várják a vevőket.
Nincs abban semmi meglepő, hogy Magyarországon is egyre népszerűbb az internetes vásárlás. A MasterCard e-kereskedelemmel kapcsolatos felmérése szerint a tavalyi évhez képest idén 10 százalékkal többen (a megkérdezettek 83 százaléka) nyilatkoztak úgy, hogy az elmúlt egy évben legalább egyszer vásároltak valamit az interneten. A Magyar Nemzeti Bank adatai is az elektronikus vásárlás dinamikus növekedését igazolják.
A legfrissebb pénzforgalmi statisztika szerint 2015. második negyedévében Magyarországon kibocsátott bankkártyákkal több, mint ötmillió darab internetes vásárlási tranzakció valósult meg Magyarországon, közel
Az ilyen tranzakciók száma 44 százalékkal emelkedett a tavalyi év azonos időszakához képest, és értékben is sokkal többet költünk a neten.
Az online vásárlás népszerűsítésére indították el négy éve az Internetes Vásárlás Napja elnevezésű rendezvényt. A dolog lényege, hogy a csatlakozó webshopok különféle kedvezményeket adnak november 6-án, pénteken:
- konkrét, forintosított árkedvezményt
- százalék-kedvezményt
- ingyenes szállítást
- egyet fizet, kettőt kap kedvezményt
- ajándékot a vásárlás mellé
- de limitált kiadású, speciális termékeket is kínálnak
Az elmúlt évek tapasztalatai egyértelműen pozitívak, mind eladói, mind fogyasztói oldalon is a visszajelzések legnagyobb része támogató, biztató - mondta el a Pénzcentrumnak mondta Soós Gergely, az eseményt főszervezője.
Soós Gergely úgy látja, a webáruházak kaptak egy apropót, kvázi egy "második karácsonyt", ami okán kommunikálhatnak a fogyasztóik felé. Az e-kereskedők kérése volt, hogy a legelső évhez képest (2011), amikor november legvégén volt a rendezvény, hozzák előrébb november elejére, hogy ne kannibalizálja a karácsonyi eladásokat, hanem annak inkább egy indítópontja legyen.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Az idei év egyik újdonsága, a kampány egy hetes kibővítése. Ez kifejezetten a készpénzmentes vásárlás ösztönzésére, néhány kiemelt webáruházzal (pl.: Shopline, Játéknet.hu) zajlik ezen a héten.
A webáruházak visszajelzéseiből úgy tudják, hogy többen rekordforgalmakat csináltak egy-egy jól kialakított és kommunikált akciózással. Tavaly például a legnagyobb hazai online játékáruház nyilatkozott úgy, hogy az évben ezen a napon volt a legnagyobb forgalma, és csak ezt követte a karácsony előtti napok szintén nagy felpörgése. Az internetes Vásárlás Napján tipikusan a játékok, gyerekholmik, kisebb ajándéktárgyak a legnépszerűbbek.
Az egyik legnagyobb résztvevő, az egyik legnagyobb magyar webshop, a Shopline szerint az Internetes Vásárlás Napja jó alkalom arra, hogy felhívják a figyelmet az e- kereskedelem, az e- vásárlás előnyeire. Évről évre ez a nap fontos forgalmi kiugrást - kétszámjegyű növekedést - jelent, ráadásul a karácsony előtti időszak előtt. Leginkább azt remélik, hogy a netes vásárlást népszerűsítő akciók felhívják a figyelmet arra, hogy akár karácsonykor is lehet sorban állás nélkül vásárolni. A Shopline egyébként több hasonló kezdeményezéshez is csatlakozott, például a MasterCard által szervezett internetes vásárlás hetéhez.
A novemberi netes vásárlási kampánynál már a karácsony előszele érződik és a vásárlók azokat a termékeket keresik leginkább, amit a fa alá szándékoznak tenni. A cég a Pénzcentrumot arról tájékoztatta, hogy a slágertermék továbbra is a könyv, már hódit a Star Wars-őrület és a hordható okoseszközök, e- könyv olvasók fogynak leginkább.