Orosz Márton • 2015. március 20. 10:32
A neten terjeszkedik az Aldi: a legfrissebb hírek szerint a német diszkontlánc több országban is indíthat webshopot.
Webshopokban, házhoz szállításban gondolkozik az Aldi - a hír azért érdekes, mert a német diszkontlánc eddig látványosan távol tartotta magát az online kiskereskedelemtől. A német Lebensmittel Zeitung kereskedelmi szaklap információi szerint a próbaüzem Nagy-Britanniában kezdődhet, de a rendszert más országokban is bevezethetik.
A lap szerint azért Nagy-Britanniában vezethetik be először a házhoz szállítást, mert a szigetországban az online kereskedelem sokkal fejlettebb és népszerűbb, mint Európa más országaiban: már a kiskereskedelmi forgalom 5 százaléka a neten bonyolódik. (Az Aldi egyedül Ausztráliában szállít házhoz, ott is csak alkoholos italokat.)
A hír nekünk azért lehet fontos, mert a brit lánc az Aldi-Dél vállalatcsoport tagja: ide tartozik még Írország, Ausztria, Svájc, Szlovénia
Gyorsan növekszik a magyar netes vásárlás
Tavaly a minden ötödik magyar, mintegy 2 millió ember vásárolt online - a GKI Digital friss adatai szerint. Az online vásárlók csak 27 százaléka budapesti, a túlnyomó többség vidéken lakik.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Tavaly 133 milliárd forintos forgalmat generáltak a webshopok: a növekedést jól mutatja, hogy ez 20 milliárddal több, mint 2013-ban. Átlagosan 11 900 forintot költöttünk egy netes vásárlás során, 2014-ben 13 millió alkalommal fizettünk valamely webshop pénztáránál.
A GKI Digital kutatása szerint az interneten is vásárló lakosság 14 százaléka már most is úgy vélekedik, hogy a vasárnapi zárva tartás miatt növelni fogja online vásárlásainak számát. Ez az online forgalom tekintetében 2-3 százalékos bővülést okozhat.