Egyre népszerűbb az online apróhirdetés Magyarországon

Világgazdaság2015. január 15. 09:39

Mozgalmas évük volt tavaly a hazai apróhirdetési oldalaknak: a Jófogás.hu terjeszkedésbe kezdett, az OLX.hu pedig egy névváltást követően igyekszik megtartani piaci pozícióját. A piacszerzésért vívott harcban a szolgáltatások a legnagyobb hirdetők közé léptek elő a múlt évben, tulajdonosaik listaáron több tízmilliárd forintot költöttek reklámra - írja a Világgazdaság.

A múlt évben mintegy 200 milliárd forint értékben cserélhettek gazdát a Jófogás.hu-n keresztül különböző termékek, járművek, ingatlanok. Tavaly októberben például két és félszer akkora volt az átmenő forgalom a portálon, mint egy évvel korábban, a teljes évet vizsgálva pedig közel duplájára nőtt. Az októberi időszak magas forgalmában nagy szerepet játszott a Háztól Házig elnevezésű házhozszállítási szolgáltatás ingyenes akciója. Az apróhirdetési oldalt használók száma is bővült az elmúlt egy évben, közelítenek az egymillió aktív regisztrált felhasználóhoz.

Az online apróhirdetések másik nagy szereplője Magyarországon az OLX.hu. A tavaly áprilisi névváltoztatás valamivel visszavetette az ismertségüket, de a szolgáltatás nem esett vissza a jelek szerint, sőt növekedni tudott, az oldalon egymillió látogatást regisztrálnak naponta egy évvel korábban mindössze 600-700 ezren kattintottak.

 

Címkék:
vásárlás, online kereskedelem, apróhirdetés, olx,