Hatalmas kamu az alakformáló fehérnemű

Pénzcentrum2014. október 2. 19:00

Valójában nem fogyasztott, és a narancsbőrre sem volt hatással az az alakformáló alsónemű, amit egy csaló cég hirdetett. Nem először nyomozott és állapított meg a vásárlók bizalmával való visszélést a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). Most 30 millió, korábban 3 illetve 25 millió forintos bírságot kellett kifizetniük.

A Telemarketing International Kft. a Fir Slim alakformáló termékét népszerűsítő hirdetéseivel megtévesztette a fogyasztókat. A jogsértés megállapítása mellett a GVH 30 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást - tájékoztatta a Pénzcentrumot a hivatal.

A vállalkozás a termékét népszerűsítő hirdetéseiben (televíziós reklámok, saját honlapján elhelyezett hirdetések, csomagküldő katalógusok, tájékoztató füzetek) azt állította, hogy a biokerámia részecskékkel ellátott alakformáló alsónemű használatával akár két számmal is csökkenhet a fogyasztók ruhamérete, ezáltal alakformáló hatása van, valamint alkalmazásával hatékonyan, könnyen és gyorsan csökkenthető a testsúly és eltűnnek a narancsbőr tünetei.

Amerikában is hasonló vizsgálódás folyt nemrégiben egy alakformáló fehérneműket kínáló cég ellen. Az ígéret szerint a ruhadarabokban lévő koffein fogyasztó, narancsbőr-ellenes hatású. A Wacoal America termékeiről azonban szintén bebizonyosodott, hogy nincs efféle hatásuk. Vissza kellett fizetniük a fogyasztók pénzét. Ezenkívül jelentős bírságra is számíthatnak.


Ha egy vállalkozás az általa értékesített kozmetikai termék hatása kapcsán ígéretet fogalmaz meg, akkor a reklám közzétételének időpontjában tudnia kell bizonyítania, hogy az állításai megfelelnek a valóságnak. A vállalkozás azonban a benyújtott bizonyítékokkal nem tudta igazolni, hogy a termék ténylegesen rendelkezik-e a reklámokban feltüntetett kedvező hatásokkal.

A GVH megállapította, hogy a Telemarketing International Kft. a Fir Slim alakformáló termék népszerűsítése során 2012. augusztus 1 és 2013. november 29. között tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, amikor reklámjaiban a fenti termék tulajdonságairól valótlan állításokat tett közzé. Emiatt a vállalkozásra 30 millió forint bírságot szabott ki a GVH.

A bírság összegének meghatározásakor a GVH súlyosító körülményként értékelte, hogy az intenzív reklámtevékenységgel a fogyasztók széles körét elérte a vállalkozás. Szintén súlyosító körülményként vette figyelembe a GVH, hogy korábban már több alkalommal megállapította, hogy a vállalkozás a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el,  havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%,  a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

A vállalkozás a Hollywood Patch elnevezésű termékkel kapcsolatban tett közzé valótlan állításokat korábban, egy másik eljárásban pedig az Abexine gél kozmetikai készítménynek megalapozatlanul tulajdonított terápiás hatásokat. A GVH az első esetben 3 millió forint, míg a második ügyben 25 millió forint bírságot szabott ki a vállalkozásra.

 

Címkék:
vásárlás, bírság, gvh,