Kuponos nyaralás: tényleg megéri?

Orosz Márton2012. július 17. 11:37

A közösségi vásárló oldalak szinte berobbantak Magyarországra az elmúlt 2 évben, és egyre nagyobb teret hódítanak maguknak. A legnagyobb közvetlen eléréssel rendelkező kuponos/bónuszos cég, a Kupon Világ egy év alatt összesen 3,2 milliárd forintot spórolt meg a vásárlók számára  - mondta el egy keddi sajtó-háttérbeszélgetésen Shehryar Piracha, a cég alapítója és ügyvezető igazgatója. A legnagyobb bevétel az utazásokból jön.

A Kupon Világ szakértői a modern kori kuponos vásárlási modell alapvetésének azt tartják, hogy segít elhozni az online marketing eszköztárát a helyi vállalkozásoknak a közösségi média csatornáin keresztül felkínált vonzó ajánlatokkal. A nemzetközi színtéren ugyanakkor a kuponos modell többféle változatát láthatjuk, a jellemzően szolgáltatásokat kínáló Groupon mellett a szintén amerikai, és elsősorban divatcikkeket akciós áron adó Gilt-en át a bankkártya-használati adatokra alapozó Bloomspot-ig, de speciálisan élelmiszerre fókuszáló szolgáltató is működik (Val-Pak).

Európai cégcsoport
A magyar Kupon Világ mögött Közép-Kelet Európa legnagyobb kuponos vállalkozása, a Rebate Networks áll, amely a régióban 8 országban van jelen, és a 40 milliós online közösség 70 százalékát eléri.

A magyar kuponos/bónuszos piac egyik legnagyobb szereplőjének ügyvezetője  - aki korábban a világ legnagyobb kuponos cégénél, a Grouponnál dolgozott- elmondta, hogy a cég napi hírlevelét 900 ezren kapják, ez a legnagyobb közvetlen elérést jelenti Magyarországon. Az ügyvezető szerint a kuponos marketing hatékonyságát az jelenti, ha a vásárlók visszatérnek, illetve a kuponok értékénél többet költenek az egyes elfogadóhelyeken.

A magyar piac jelenleg két nagy szereplő, a Kupon Világ és a Bónusz Brigád által uralt, a két szolgáltató fej-fej mellett halad - a május-június hónap (elsősorban az utazási ajánlatok miatt) kiemelten fontos a verseny szempontjából.
A Kupon Világnál is kiemelt jelentőségű a turizmus: a bevételek 42 százaléka utazási kuponokból származik, második helyen az egészséghez kapcsolódó szolgáltatások állnak 22 százalékkal.

Shehryar Piracha kiemelte: a partnerek a Kupon Világnál is minőségi ellenőrzésen esnek át, a vevő elégedetlensége esetén pénzvisszafizetési garanciát nyújtanak. Példaként egy szicíliai nyaralást említett, ahol a vevő nem volt megelégedve a szálloda szolgáltatásaival, ezért Budapestről újraszervezték a nyaralást, fizetve az új szálloda és az utazás költségeit is. A szolgáltatók jelentős része az első kampány után is visszatér, a Kupon Világ szakértői szerint ez mutatja azt is, hogy az elfogadóhelyeknek is megéri a kuponos/bónuszos modell alkalmazása.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Az ügyvezető a Pénzcentrum.hu kérdésére elmondta: a legkedveltebb kuponos desztinációk a Balatonnál vannak, de kedveltek a fürdővárosokban levő szállodai partnerek is, különösen, ha valamilyen speciális szolgáltatást, például wellness-t is adnak a csomagban. A külföldi utakból elsősorban a könnyen megközelíthető, közeli országokat (Csehország, Olaszország) kedvelik a vevők.

Az ügyvezető a legfontosabb fejlődésnek azt tartja, hogy az online vásárláson belül megnövekedett a kártyás fizetések aránya, a vásárlók bizalmi szintje is fejlődik, nyitottabbak a kártyás vásárlások iránt. A cégek ezzel együtt elindították a személyre szabott szolgáltatások kínálatát az ügyfelek számára, érdeklődési kör, korábbi vásárlások alapján szelektálva.

Címkék: