Döntöttek a magyarok: semmi nem számít, csak olcsó legyen a kiszállítás

Pénzcentrum2018. augusztus 20. 14:30

Az online vásárlás legjobb pillanata, amikor végre kezünkbe vehetjük a megrendelt terméket. De ez persze a kereskedőnek és a kiszállítást lebonyolító szolgáltatónak komoly feladatot jelent. Érdemes tehát képbe kerülni, milyen nehézségekkel kell megküzdenie a hazai webáruházaknak, hogy mi, vevők minél gyorsabban és minél kényelmesebben megkaphassuk a csomagunkat.

A hazai e-kereskedelem forgalma idén mér meghaladja az 500 milliárd forintot is. A több mint 30 millió magyarországi megrendelés döntő többségét futárszolgálatokkal vagy csomagpontos megoldásokkal juttatták el a webshopok a vevőkhöz. Az Olcsóbbat.hu az elmúlt hetekben azt kutatta a hazai webáruházak körében, hogy milyen tapasztalataik vannak, milyen kihívásokkal néznek szembe a megrendelt termékek kiszállítása során.

Az elmúlt másfél évben az online kereskedők fele szerint szállítási költségeik 10 százaléknál is kevesebb mértékben nőttek, ha nőttek. A logisztikai szolgáltató kiválasztásakor a legtöbben a jó árat jelölték be, kicsit kevesebben a megbízhatóságot, míg a kiszállítás gyorsaságát csak alig több mint felük. A webáruházak kétharmada egyetértett abban, hogy nem fizetnének többet a kiszállításokért akkor sem, ha küldeményeiket már aznap eljuttathatnák. Úgy tűnik a webes kereskedők még nem látnak komoly vásárlói igényt arra, hogy még aznap kiszállítsák a terméket. Ez egybecseng azzal is, hogy kétharmaduk inkább olcsóbb árat, de lassabb kiszállítást választana, csupán bő harmaduk választaná a gyors kiszállítást magasabb áron. Az online boltok vezetőinek több mint fele szerint a hazai vásárlók számára manapság is problémát jelenthet, ha nem tudnának a futárnál készpénzzel fizetni, csak kártyával.

A vásárlási élmény részeként tekintenek a vevők a kiszállításra, a csomag átvételére. Ezért minden kereskedőnek, márkának, vállalatnak elemi érdeke, hogy a lehető leggördülékenyebb, a vevő igényeinek figyelembevételével történjen meg a csomag eljuttatása. Az online vásárlás akkor fejeződik be, amikor kinyitják a csomagot, így egyértelmű, hogy az online kereskedelem márkái fenntartható fejlődéséhez mindent meg kell tenniük, hogy a vásárlás gomb megnyomásától minél gyorsabban és kényelmesebben a vevőhöz kerülhessen a csomag

- mondta Jenei Péter az Olcsóbbat.hu ár-összehasonlító oldal vezetője. A nemzetközi e-kereskedelmi trendeknek megfelelően itthon is egyre komolyabb vevői elvárás, hogy ne kelljen a futárra várni. A webshopok több mint kétharmada szerint előnyt jelentene számukra, ha nem kellene a megrendelőnek a futárra várnia. Egy márka veszíthet lojális vásárlókat, ha nem tudják megfelelő áron és gyorsasággal kiszállítani a termékeket.

A kiszállítás utolsó méterein is alkalmazkodnunk kell a vevők igényeihez. Ahogy hazánkban is egyre népszerűbbek a csomagpontos kiszállítási megoldások, a Foxpost is mindent elkövet, hogy a kereskedők számára is a lehető legkedvezőbb áron, precíz szolgáltatás tudjon nyújtani és a vevők számára is gyors, útba eső, biztonságos csomagátvételi lehetőséget biztosítsunk

- mondta Bengyel Ádám, a Foxpost vezérigazgatója.

Címkék:
vállalkozás, pénzcentrum.hu, házhozszállítás, felmérés, csomag, csomagszállítás,