Lángossütő helyett streetfood forradalom (x)

Pénzcentrum2017. május 15. 05:00

Az interneten történő kommunikációnak meghatározó a szerepe.

A megfelelő üzlethelyiség hiánya, no meg egy jó ötlet kellett ahhoz, hogy Magyarországon elinduljon a streetfood forradalom, amelyet a pénzhiány és a jogi bizonytalanság ellenére is sikerre vittek a Kazinczy utcai Karaván streetfood udvar ötletgazdái. A vállalkozás felfutásában az internet alapú kommunikációs megoldásoknak is meghatározó szerepe volt.

A bulinegyedben kószáló rengeteg turista láttán jutott eszünkbe 2013-ban, hogy lángost kéne árulni a környéken. Üzletünket az akkor még itthon újdonságnak számító food truckban terveztük megnyitni. Az üzlet helyét keresve találtuk meg a Kazinczy utca parkolót, de annak tulajdonosa többszöri próbálkozásra is elzárkózott attól, hogy beálljunk ide egy kocsival. A társunkkal akkor gondolkodtunk el azon, hogy akár az egészet is kibérelhetnénk, hogy utcakajákat kínáló mozgóbüfékből alakítsunk ki egy streetfood udvart - eleveníti fel a kezdeteket Mezősi Tamás, a Street Food Karaván Kft. társtulajdonosa. Az ötlet bejött, hiszen a szektor épp akkoriban kezdett éledezni, csakhogy a mozgóbüfék tulajdonosai a fesztiválszezon lezárása után fél évig nem tudtak mit kezdeni a kocsijaikkal és az alkalmazottaikkal. Az első streetfood udvar ezért is sok, a műfajban utazó vállalkozás keltetője lett: eddig nagyjából 20 különféle szolgáltató kezdte itt a működését, és van, aki innen indulva már több egységből álló láncot hozott létre. Jelenleg 10 büfé és egy bár várja a betérőket a Karavánban.

Sikerüknek Mezősi Tamás szerint több összetevője van. Az ötlet, a lokáció, az öt tulajdonos tudása és hozzáállása mind-mind szükséges feltétele volt az üzlet beindulásának. Természetesen, ha több tőkéjük lett volna, könnyebben és gyorsabban juthattak volna előre, de a pénz hiánya végülis nem jelentett leküzdhetetlen akadályt. A legnagyobb bizonytalanságot inkább az jelentette, hogy az utcai vendéglátás jogilag szabályozatlan határterületnek számít még manapság is.

Tavaly 150 ezer vendégünk volt. Az ő visszajelzésük kiemelkedően fontos számunkra, ahogy minden vendéglátóhelynek manapság. Ezért ma már nem annyira a hagyományos reklámcsatornák fontosak, hanem az, ha a látogatóink, mondják el a véleményüket. Ez jóval hitelesebb és virálisabb megoldás, mint a hagyományos direkt vagy ATL kommunikáció. Emiatt elképzelhetetlen az életünk a modern kommunikációs megoldások, például a Facebook vagy az Instagram nélkül. Mindent ezeken a felületeken közlünk, ráadásul ezt a munkát egy szakértő bevonásával mi magunk is elvégezhetjük, és csak jó eszközök és gyors internet kell hozzá. Ezen a csatornán célzottan lehet kommunikálni, így jóval könnyebb megtalálni a célcsoportunkat. A módszer működik. Hétről hétre egyre több és jobb visszajelzést kapunk, idén már az elmúlt két hónapban is jelentősen megugrott a vendégszám. És csak most jön az igazi szezon! - mondja Mezősi Tamás.

A Telekom Hello Biznisz online platformja, és a workshop sorozata segít a hazai vállalkozóknak lépést tartani a legfrissebb digitális trendekkel. További információ: www.hellobiznisz.hu

Címkék:
vállalkozás, telekom, streetfood,