A perui indiánok taníthatják meg a magyarokat spórolni

Pénzcentrum2017. január 27. 11:01

2016 őszén rendezte meg első FinTech versenyét az MKB Bank. A legjobban teljesítő csapatok bekerültek a bank inkubációs programjába, ahol most folytatják a piaci bevezetés előkészítését. A Pénzcentrum a továbbjutók közül a Magic Solutions csapatának vezetőjével, Rácz Attilával beszélgetett a NAZCA nevű projektről, arról, hogy a gyakorlatban kinek és miért lesz hasznos az általuk kifejlesztett FinTech-megoldás.

Pontosan mire lehet majd használni a NAZCA alkalmazását?

A NAZCA a céljaink, álmaink eléréséről, ezek megvalósításáról szóló mobilalkalmazás. Ellenben nem akármilyen célokról van szó, hanem olyanokról, amelyekről eddig csak álmodni mertünk: például egy három hetes kirándulás Peruba (Machu Picchu, Nazca-vonalak) vagy egy MBA (Master of Business Administration) diploma, amivel többek lehetünk. De lehet szó a vágyott álomautónkról - mondjuk egy Mini Cooper Countrymanről, vagy egy saját lakásról is.

Mindenkinek vannak ilyen, vagy hasonló céljai, de nincs egy olyan platform, amely ezek elérését támogatja. Ha az az álmunk, hogy jobb sportolók legyünk, akkor bőven válogathatunk a jó alkalmazások között. Ha taxizni akarunk, akkor is van egy tucat, ha moziba, színházba mennék, arra is van alternatíva. Viszont, ha a nagy céljainkat szeretnénk elérni, erre nincs semmi kézzelfogható Go-To-App, amivel ezt elkezdhetjük megvalósítani.

A NAZCA egy olyan ökoszisztéma, ahol valós kereskedők ajánlanak olyan termékeket, amelyekről a nagy álmaink szólnak. Valós bankok fogyasztóbarát és játékos felületeken segítenek nekünk megtakarítani a céljaink elérése érdekében. Kedvezményekkel, árengedményekkel kerülhetnek közelebb a céljaink és konkrét lehetőségünk nyílik, hogy ezeket szoros határidőn belül, céltudatosan elérjük.

Honnan jött az ötlet? Hogyan áll össze a csapat?

Éppen egy újszerű internetbank megoldást telepítettünk az egyik ügyfelünknél, és az ügyfél-szolgáltatói konfrontáció egyik pozitív hozadéka volt az ötlet. Septimiu barátom, akkor még a banki vevő székéből vezényelte, hogy mit fejlesszünk. Azóta kollégák lettünk és közösen fejlesztjük a terméket - ő, mint bankár, designer és termékgazda, jómagam és a mögöttem lévő vállalkozás, mint banki technológiai szállító és egyben egy megújuló IT csapat.

Kinek és miért lesz jó ez az alkalmazás? Hogyan lehet elképzelni a működést a gyakorlatban?

Az alkalmazásunk azoknak szól, akik jobban szeretnének élni, keresik az élményeket és a keresetüket ennek megfelelően értelmesen és célorientáltan szeretnék elkölteni.

Azokhoz szólunk, akiknek céljaik és álmaik vannak és készen állnak megvalósítani azokat.

A NAZCA nekik fog segíteni. Letöltjük az alkalmazást és megkeressük az adatbázisban álmaink autóját, kirándulását, lakását. Ezek után elindul egy folyamat, ami a megtakarításunkat automatizálja. A gyakorlatban ez úgy fog kinézni, hogy a pénzünket egy meghatározott időzítéssel elküldi az alkalmazás a kijelölt megtakarítási számlánkra. Később természetesen nyomon követhetjük, hogyan állunk a céljaink elérése felé vezető úton, és azt is megnézhetjük, hogy milyen lehetőségeink vannak hamarabb elérni azokat. Például kedvezmények, kis értékű hitelek, stb.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el,  havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%,  a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

Miből gondoljátok, hogy működőképes lesz ez az ötlet? Milyen előzetes piaci vizsgálatokat végeztetek?

A román piacon már valamivel hamarabb elkezdtük megvalósítani a projektet. Az indulás előtt tanulmányoztuk a vevőket, elkészítettük az első bemutató anyagokat és tárgyaltunk bloggerekkel, kereskedőkkel is. Statisztikai és üzleti szokásokra épülő adatokat gyűjtöttünk és ezek alapján készítettük el az üzleti tervünket, amelyet több érintettel is átbeszéltünk, majd ennek tükrében alakítottunk rajta. A számok pedig meglepően jók lettek, még egy pesszimista forgatókönyv esetén is.

Ezek szerint a Romániában már működik az alkalmazás? Ott milyen célokra tesznek félre az emberek?

Még nincs kész az alkalmazás, Romániában nem sokkal tartunk előrébb, mint Magyarországon. Vannak rá banki partnerek, kereskedők, egy helyi jellegű finanszírozás. Az eddigi kutatásaink alapján 5 típusú célt készülünk kidolgozni:

  • utazás/kirándulás /élménygyűjtés,
  • értékesebb elektromos kütyük,
  • autó,
  • lakás,
  • képzések / önfejlesztés

Milyen terveitek vannak a jövőre nézve? Szeretnétek más országokban is megjelenni az alkalmazásotokkal?

Egy nagy, nemzetközi FinTech startupban gondolkodunk. Magyarország és Románia után egyenesen a nagy európai városokban szeretnénk megjelenni, befektetők segítségével, marketing büdzsével és nagy ügyfélbázis begyűjtésével.

Loading...

Címkék:
utazás, spórolás, megtakarítás, mkb, vállakozás, élmény, álom, fintech, alkalmazás,