Pénzcentrum • 2015. december 7. 05:50
Ma már nem kérdés, hogy egy vállalkozás hatékony működésének elengedhetetlen feltétele a gördülékeny csoportmunka, amelyhez már számos szoftver nyújt segítséget. Azonban a választásnál könnyen mellényúlhatunk. Mutatjuk, mire érdemes figyelnie a kkv-knak.
Döntően befolyásolja a vállalkozások céljainak elérését a munkatársak közötti együttműködés minősége. Ezért a cég hatékonyságának és versenyképességének növelése érdekében nem szabad elfelejtenünk, hogy a csoportmunkát megfelelő eszközökkel támogassuk.
A csoportmunkában mindig egy közös cél érdekében működnek együtt a csapat tagjai és ahhoz, hogy a végeredmény sikeres legyen, az egymás közti gyors és pontos információ áramlása elengedhetetlen. Ezért nagyon fontos például, hogy a vállalkozás levelezőrendszere a cég igényeinek száz százalékig megfeleljen. De érdemes kipróbálnunk a felhőalapú szolgáltatások adta lehetőségeket is: a felhő a jogosultak számára bárhonnan elérhetővé teszi a szükséges dokumentumokat - ez pedig még könnyebbé teheti a csapat(ok) munkáját.
A levelezőrendszernél érdemes átgondolni:
- Megfelelő számú e-mail címmel rendelkezik a vállalkozás?
- Elegendő tárhelye van a vállalkozás jelenlegi levelezőrendszerének, vagy folyton archiválni kell az e-maileket?
- A küldhető csatolmányok mérete korlátozott, vagy el tudunk küldeni minden mellékletet, amit szeretnénk?
- A levelezőrendszer megfelelő eszközökkel támogatja a mindennapi értekezletek, feladatok megszervezését?
- Képesek vagyunk akár több ezer embernek egyszerre hírlevelet/körlevelet küldeni, vagy ennek a száma is korlátozott?
- A levelezőrendszer használata eléggé egyszerű és könnyen megtanulható?
A közelmúltban az ország egyik legrangosabb kulturális intézménye a Vígszínház is a levelezőrendszer fejlesztése mellett döntött. Eszenyi Enikő, a színház igazgatója maga is előszeretettel használ okos eszközöket és a mobil technológia nyújtotta szolgáltatásokat.
- tudta meg a Pénzcentrum Illyés Ákostól a színház műszaki vezetőjétől.
Felhőalapú szolgáltatások
Bár ahány féle vállalkozás van, annyi féle igény merülhet fel, a hatékonyan működő levelező rendszer mellett nem szabad elfelejtenünk a csoportmunkát kiválóan támogató egyéb cloud-szolgáltatásokat, azaz a felhőt sem. A vállalkozások a leggyakrabban a levelezést oldják meg ilyen módon, de egyre többen használják a felhőszolgáltatást a dokumentumok megosztására és az adatok biztonságos mentésére is.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Sok vállalkozás azonban még nem meri használni ezt a szolgáltatást, mert nem érzik elég biztonságban a felhőben tárolt dokumentumokat. Pedig a felhőalapú szolgáltatások egyik nagy előnye pont az adatbiztonságban rejlik. Ráadásul ez a szolgáltatás sokat segíthet abban, hogy a vállalkozás rugalmasabban oldja meg az informatikai feladatokat; mindez általában nagy összegű beruházás nélkül, havidíj ellenében is könnyen beszerezhető.
Miért érdemes egy vállalkozásnak felhőt használni?
- Hatékonyabb dokumentumkezelés
- Távoli elérés lehetősége
- Felhasználóbarát működés
- Adatbiztonság
- Testreszabottság
- Informatikai költségek csökkentése
- mondta el a szolgáltatásról, Tóth Tamás a Merkbau Kft. vezetője.
Az építési és generálkivitelezéssel foglalkozó vállalkozás komoly fejlődésen ment keresztül az elmúlt években; Magyarországon és külföldön is több képviselete jött létre. Így az sem meglepő, hogy a cégnek nagy szüksége volt hatékonyabb dokumentumkezelésre és azok távoli elérésére. Így ma már a felhőben tárolt információk a projektekben dolgozók számára bárhonnan és bármikor elérhetőek, ezért már nincsen szükség levelezgetésre, telefonálgatásra ahhoz, hogy a legaktuálisabb dokumentumokat a munkatársak bármikor elérhessék.