Külföldi siker a magyar üzleti appnak (x)

Pénzcentrum2014. szeptember 29. 15:54

Nemzetközi siker kapujában a magyar fejlesztésű "elektronikus titkárnő".

Nemzetközi siker kapujában a magyar fejlesztésű "elektronikus titkárnő"

Magyar üzleti app diadalmaskodott a Telekom nemzetközi versenyén. A kkv-k értékesítését felturbózó MiniCRM alkalmazás a magyarországi után a nemzetközi mezőnyben is a legjobbként futott be. Az app az eladás hatékonyságának növelésével hozzájárul, hogy a vállalkozások akár megduplázzák bevételüket. A 2009 óta létező cég 15 fővel működik, évek óta egyetlen termékük, a MiniCRM tökéletesítésével foglalkoznak. A díjnak köszönhetően most a nemzetközi mainstreambe is betörhetnek.

Ügyfelünk nevetve törli ki cégünk hírlevelét? A vevő érdeklődésére nem válaszol senki? A kliens a versenytársat választja, mert vállalkozásunk felesleges információkkal terheli? Az ehhez hasonló helyzetek megelőzésére készült a MiniCRM app, amely a Telekom magyar és közép-európai versenyében is elvitte a fődíjat idén ősszel.

"Egyik erősségünk a piacon, hogy MiniCRM-mel árulunk MiniCRM-et" - érzékelteti a győztes üzleti app használatával járó versenyelőnyt Leskó Norbert, a MiniCRM Zrt. vezérigazgatója. A vállalatfejlesztési szakemberek többsége ma már egyetért abban, hogy az ügyfélkapcsolatok támogatását részben automatizáló rendszerekkel dolgozó cégek sokkal precízebb, ezáltal hatékonyabb munkát tudnak végezni.

CRM a zsebben

A CRM (Customer Relationship Management) rendszerek nagyban gondolkoznak, komplexitásuk inkább a nagyvállalatok céljait szolgálja. Itt érzékeltek piaci rést a MiniCRM Zrt. alapítói 2009-ben. Olyan, a kkv-k számára is megfizethető szoftvert és rendszert akartak létrehozni, amely felépítésében is a kisebb cégek igényeihez illeszkedik. A MiniCRM az ügyfélkapcsolatok támogatása által jövedelmezőbbé teszi az értékesítést. A konkurensek özönéből egyszerűségével is kitűnik, átlagos tudással 20-30 perc alatt elsajátítható a használata.

A 15 főt foglalkoztató cég mára elérte, hogy szolgáltatásának 1800 aktív előfizetője legyen 350 magyar és 20-30 külföldi - svájci, belga, bolgár, román, marokkói - cégnél. Most pedig a nemzetközi siker kapujában állnak azáltal, hogy elvitték a fődíjat a Telekom nemzetközi üzletiapp-versenyén is. A fődíjasnak a Deutsche Telekom hat országra kiterjedő együttműködési lehetőséget ajánlott fel, a MiniCRM tehát a németországi anyacég szolgáltatás-portfóliójának részévé válhat.

"Elektronikus titkárnő" a bevételnövekedésért

De mi mindenre alkalmas a MiniCRM app? Az eszköz, mint afféle elektronikus titkárnő, az összes olyan információt nyilvántartja és rendszerezi, amely a vállalkozás profitszerző tevékenységéhez kötődik. Nyomon követhető, hogy melyik ügyféllel, ki, mikor egyeztetett, melyik potenciális vevő, milyen termék után érdeklődött, hatékonyabbá válhatnak a hirdetések, mindkét fél megelégedésére kezelhetők az ügyfélpanaszok, elkerülhető a kliensek lemorzsolódása. Külön modul van új kollégák toborzására, a munkatársak beosztására, az ügyfelek nyilvántartására és így tovább.

Mindez egyszerű és annyira testre szabható formában, hogy Leskó Norberték egyik ügyfele még a szállodákba kihelyezett zöldséginstallációkat is az app segítségével tartja nyilván.

A MiniCRM Zrt. ügyfélköre igen vegyes profilú: van köztük autószalon, médiavállalat, építőipari cég és webfejlesztő vállalkozás. Ami közös bennük, hogy olyan terméket árulnak, amelynek megvételén az ügyfél hosszasan gondolkodik: ablakot, autót, utazást vagy felnőttképzést - mondja Leskó Norbert. Jellemző még, hogy termékeik a közép- vagy a prémium kategóriából kerülnek ki.

Bár az app önmagában nem csodaszer, a MiniCRM Zrt. ügyfelei között van olyan, aki évről évre megduplázta az árbevételét az elmúlt 2-3 évben. Az alkalmazás nélkül nem lett volna ekkora a növekedés - mondja a cégvezető olyan ügyfélt is említve, aki annak ellenére tudott fejlődni az elmúlt időszakban, hogy az iparágát masszív válság sújtotta.

Szorgos munka és áttörés

A MiniCRM nagy siker lehet külföldön, de előbb érdemes szélesebb körben tesztelniük a magyar piacot - mondta Málnay Barnabás, a Mobilitás és Multimédia Klaszter vezetője, a verseny egyik zsűritagja a Magyar Telekom díjátadóján.

Leskó Norbert szerint a nemzetközi siker lehetősége belülről nézve nem áttörés, hanem az elmúlt öt-hat év kitartó munkájának eredménye. "Ugyanúgy végezzük a dolgunkat, mint mindig - ez csak egy fázis. A legfontosabb, hogy az ügyfeleknek jó terméket adjunk" - mondja a cégvezető. Nincs más termékük, csak a MiniCRM, amelynek tökéletesítésén évek óta dolgoznak. Vallják, hogy nem érdemes szétforgácsolni a cég erőforrásait, hanem egyetlen termék potenciálját kell a messzemenőkig kiaknázni.

Lezárult a Telekom üzleti appok versenye

Szerdán hirdetik ki Pozsonyban a Telekom nemzetközi üzletiapp-versenyének díjazottjait. A győztes nyereménye hat országra kiterjedő együttműködés a német anyacéggel, a Deutsche Telekommal.

A magyarországi verseny győzteseit szeptember 16-án köszöntötték. A fődíjat - egy 10 millió forint értékű reklámkampányt - szintén a MiniCRM alkalmazás vitte el.

A "leghipebb" szolgáltatás különdíját nyerte el a Ziteboard, a közönségdíjat az iTaxik kapta, a legjobb ügyfélélményt pedig a Tappointment alkalmazása nyújtja.

Díjazták az üzleti appokra leglelkesebben szavazó kkv-ket is, ezt a kategóriát a MiniCRM-et támogató Építőmester Kft. nyerte.

A Telekom célja a versennyel, hogy minél több innovatív megoldást segítsen a piacra, nemzetközi beágyazottságát felhasználva akár a globális piacra is - mondta Lakatos Péter, a Magyar Telekom kis- és középvállalati szolgáltatások vezérigazgató-helyettese. Szerinte a verseny sikere bizonyítja, hogy a magyar kis- és középvállalkozások a legfrissebb technikai megoldásokra is nyitottak.

A versenyre benevezett szolgáltatások a Sikerfal.hu oldalon lehet böngészni.


(x)

Címkék:
app, telekom,