A hazai outleteknek sincs okuk az örömre!

Pénzcentrum2009. január 14. 08:30

A hazánkban működő négy nagy outlet center forgalmának sem tett jót a vásárlőerő csökkenése, ezek az üzletek ugyanis nem nevezhetők ruházati diszkontnak. A beruházók még reménykednek a forgalom újraéledésében -írja a Napi.

A lap számításai szerint a hazai négy nagy outlet forgalma a teljes ruházati forgalom 5-7 százalékát, vagyis mintegy 25-27 milliárd forintot jelent. Ez van annyira jelentős hányad, hogy a környéken, így a fővárosban működő kiskereskedőket jelentős árakciókra kényszerítse. Nem ritka az sem, hogy az outletekben megszokott árakhoz közelítenek a kiskereskedelmi árak.

A plázákban működő kereskedők szintén arra panaszkodnak, hogy az outletekhez kell igazítaniuk áraikat, ha forgalmat szeretnének generálni, különösen azokban a bevásárlóközpontokban, ahol kisebb-nagyobb kiárusító üzletek - mint például a Mangoé, vagy a Springfieldé - működnek.

A tervek szerint a beruházók még építenének néhány outlet központot, most azonban még pang a piac, ami a Premieren is meglátszik. A nem olyan rég átadott harmadik ütem üzletei közül ugyanis 35 százalék még üresen áll, hasonlóan a GL-hez, ahol 22 üzlet működik, holott ennél jóval nagyobb lenne a komplexum befogadó képessége.

Az M1 Outlet helyzete sem rózsás, nem sikerült ugyanis azokat a világmárkákat elcsábítaniuk, akiket terveztek, ráadásul sokan néhány hónap után fel is adták a működést.

Címkék: