Ennyi pénzzel szállt be az EU a metrófelújításba: átadták az egyik legfontosabb megállót

MTI2023. március 20. 12:02

A 3-as metró rekonstrukciójával megvalósuló fejlesztés nem csak a budapestieké, nem csak a fővárosban élők érdekét szolgálja - hangsúlyozta a területfejlesztési miniszter a felújított Arany János utcai állomás átadóján hétfőn Budapesten. Navracsics Tibor elmondta, hogy a metrófelújítás a magyar kormány, a főváros és az Európai Unió együttműködésével valósult meg.

A felújítás költségeinek hozzávetőleg kétharmada uniós, egyharmada pedig hazai forrás - mondta a miniszter.

Legfontosabbnak az együttműködést nevezte a beruházással kapcsolatban, kiemelve, hogy Budapest kulturális és infrastrukturális szempontból is Közép-Európa egyik fontos központja. Az uniós források is jól hasznosultak - jegyezte meg Navracsics Tibor. A budapesti tömegközlekedést nemcsak a fővárosban élők használják, így ez a fejlesztés mindenkié - hangsúlyozta Navracsics Tibor.

Karácsony Gergely főpolgármester Budapest és az egész ország szempontjából örömtelinek nevezte a beruházás elkészültét. A főpolgármester köszönetet mondott mindenkinek, aki ebben közreműködött. Kiemelte, hogy a májusban befejeződő felújítással a 3-as metró valamennyi állomása akadálymentessé válik, sokkal biztonságosabbak és tetszetősebbek is lesznek.

A főpolgármester a főváros további közlekedési fejlesztési terveiről szólva kitért a metróhoz kapcsolódó villamosvonalak, illetve villamosvezetékek fejlesztésére, ezzel összefüggésben mintegy 105 milliárd forintos keretösszeget említett. Karácsony Gergely fontosnak nevezte a Nyugati tér környékének további fejlesztését is.

Bolla Tibor, a BKV Zrt. vezérigazgatója az eseményen a metrófelújítás legjelentősebb állomásának nevezte az Arany János utcai és a Nyugati pályaudvari megállók átadását. A vezérigazgató kiemelte, hogy mintegy 3500 ember munkájával újult meg a metróvonal. Az átadón kiosztott sajtóanyag szerint

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

a metrófelújítás költségeiből 172,7 milliárd forintot az Európai Unió fizet, a hazai társfinanszírozás összege 44,8, míg a fővárosi önkormányzat hozzájárulása 7,1 milliárd forint.

Hétfőn 13 órától már a 3-as metró teljes vonalán, Kőbánya-Kispest és Újpest-központ között lehet utazni, mivel azonban a Nagyvárad téren és a Lehel téren még tart a felújítás, ezeken az állomásokon nem állnak meg a szerelvények. A lezárt állomások környéke pótlóbusszal és egyéb járatokkal közelíthető meg. Hétvégenként csak Újpest-központ és a Göncz Árpád városközpont között jár a metró, a Göncz Árpád városközpont és Kőbánya-Kispest között az M3-as pótlóbusszal lehet utazni.

Hétfőtől ismét használhatják az utazók a korábban felújított és átadott Dózsa György úti állomást is, amelynek az akadálymentesítése mostanra valósult meg. A 3-as metró felújítása az öt és fél évig tartó munkálatokat követően előreláthatólag májusban fejeződik be teljesen, a BKV addig az utazók türelmét kéri.

Címkék:
metró, Budapest, magyarország, 3-as metró, eu, metrópótló, metrófelújítás, budapesti tömegközlekedés,