Tényleg a márkás a jobb? Itt a 2020-as nagy téligumi-teszt

Pénzcentrum2020. szeptember 26. 12:59

Hamarosan itt lesz az ideje felpakolni a téli kerekeket az autóra: sokan csak ilyenkor döbbennek rá, hogy már igencsak csereérettek a téli abroncsok, újakat kéne venni. A piac hatalmas, az ember azt sem tudja, merre induljon. Támpontot adhat az ADAC legfrissebb téligumi-tesztje!

Lassan beköszönt a hűvös idő, jelentkezhetünk be a gumishoz, hogy átszereltessük a hidegebb körülményekre tervezett gumiabroncsokat. Sokan csak ilyenkor döbbennek rá, hogy már igencsak csereérettek a téli abroncsok. És ha már vesz az ember, akkor érdemes, valami jóba beruházni: viszont rengeteg termék van a piacon, nehéz eligazodni. A választásban segítséget nyújthatnak a gumitesztek, ezek közül a legismertebb Európában a németeké.

Csereérettek a kerekek, de szűkös a keret? Válogass az ajánlatok között a Pénzcentrum személyi kölcsön kalkulátorában!

2020-ban a Német (ADAC) és az Osztrák (ÖAMTC) Autóklub 15 gyártó téli, alsó középkategóriás kompakt autókra javasolt gumiabroncsát tesztelte 205/55 R16 méretben, 91 súly, és H sebesség indexszel. Az értékelés során figyelembe vették a gumik száraz, nedves, havas és jeges tapadását, zaj kibocsátását, a fogyasztási és kopási mutatóit. A jól szerepelt. A végső értékelésben 5 abroncs kapott különösen ajánlott, 2 pedig ajánlott besorolást. Minden résztesztet 0,5-5,5 között pontozták, úgy, hogy az alacsonyabb érték felel meg a jobb teljesítménynek. A végeredmény az alábbi szempontok súlyozott átlagából számolódik:

  • Száraz tapadás (irányíthatóság, fékút) 15%
  • Nedves tapadás (irányíthatóság, fékút, aquaplaning) 30%
  • Tapadás havas úton 20%
  • Tapadás jeges úton 10%
  • Zaj (belső, külső) 5%
  • Fogyasztás 10%
  • Kopás, élettartam 10%

Amennyiben a gumi valamelyik részteszten 2,5-nél magasabb pontszámot ért el, úgy az értékelése nem a súlyozott átlag lett, hanem a legrosszabb részteszten elért eredménye lett a végső értékelése. A pontszámokhoz tartozó értékelés: 0,6 - 1,5: nagyon jó, 1,6 - 2,5: jó, 2,6 - 3,5: kielégítő, 3,6 - 4,5: elégséges, 4,6-tól lefelé: nem felelt meg. De akkor nem is csigázzuk tovább a kedélyeket, íme az eredmények:

Loading...

Az első helyezett Bridgestone Blizzak LM005 kifejezetten jól szerepelt nedves és száraz utakon is. Ám az élmezőnyben a legmagasabb abroncskopást is a Bridgestone kereke produkálta a menetpróbán. Úgyhogy az ADAC szerint, aki hosszabb távokat autózik télen, az jobban járhat a második helyezett Michelin Alpin 6-tal, ami száraz utakon ugyan kicsit gyengébben szerepelt, mint a Bridgestone, ellenben akár 43 ezer kilométert is el lehet vele menni. A harmadik helyen holtversenyben végzett a Dunlop Winter Sport 5 és a Hankook i * cept RS2 típusú kerék. Előbbivel akkor akadtak bajok, amikor egy kicsit melegebb körülmények között kellett teljesíteni, de mindkettő jó értékelést kapott a száraz és a nedves utakon egyaránt. Emellett a Dunlop abronccsal is el lehet autózni vagy 40 ezer kilométert.

Amit nem ajánlanak

A Semperit Speed-Grip 3 ugyan jól tejesített nedvesen és havon, de gyenge pontjai a száraz utakon jönnek elő. A gumiabroncs elveszti rugalmasságát amikor a hőmérséklete emelkedik.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

A King Meiler Winter Tact WT81 sem ajánlott! Összességében elmondható, hogy nedves úton rossz a teljesítménye: nemcsak a leghosszabb a féktávolsága, hanem a legrosszabb a kezelhetősége is. Ez a száraz utakon is előjön és ez a termék az ADAC szerint messze a legrosszabb vezetési komfortot nyújtja. A King Meiler kielégítő eredményt ért el havon, és az összes tesztelt abroncs közül a legjobb kopásállósággal dicsekedhet az előrejelzett 45 000 kilométeres futásteljesítményével. Ám a biztonsági kritériumoknak nem felelt meg, úgyhogy utolsó előtti lett.

A Tristar Snowpower HP került a lista legvégére: bár szárazon a legrövidebb féktávolságot mérték ennél, havon ugyanez már nem túl meggyőző. Nedves utakon is elvérzett: a vezetési komfort, a kezelhetőség is gyengének értékelhető.

Címkék:
vásárlás, tél, teszt, téligumi, adac, gumiteszt,