Kitálalt hazánkban a BMW-főnök: tömegével tűnhetnek el a városi autók

Forrás Dávid2018. június 1. 17:30

Nem fognak olyan gyorsan eltűnni a sofőrök az autókból, a technológiai cégek pedig azért lépnek sorban be a közlekedési piacra, mert óriási profitlehetőséget látnak benne - többek között erről is beszélt pénteken Tony Douglas, a nemzetközi BMW Csoport kommunikációs vezetője a Brain Bar 2018 rendezvényen, melyet péntektől vasárnapig rendeznek meg a Budapesti Corvinus Egyetemen.

Jönnek az önvezető autók, de valószínűleg nem olyan gyorsan, ahogy többen várják

- mondta el Tony Douglas, a BMW Csoport kommunikációs vezetője a Brain Bar 2018-on tartott előadásában. Mindemellett, a vezető szerint óriási változás előtt áll az autós piac.

A hetvenes évekig mindenki saját tulajdonú autót vezetett, a hetvenes évektől a bankok elkezdték finanszírozni az autóhasználatot, de fennmaradt az a modell, hogy egy autónak jellemzően egy sofőrje van. A jelenleg zajló forradalomban ugyanakkor pont ez a modell bomlik meg. 

Egy autónak mostantól ezer sofőrje is lehet, hisz a megosztás alapú gazdaságban már csak használni akarják a sofőrök az autókat, de nem akarnak tulajdonosokká válni.

Ebből adódóan a jövőt illetően a BMW-s vezető jóval kevesebb városi autóra számít, lesznek ugyanakkor újfajta versenytársai a hagyományos autómárkáknak.

Az utasok szempontjából az önvezető autók manuális változata már ma is létezik, csak úgy hívják, hogy taxi

- mondta el a szakember, aki hozzátette, hogy a taxiköltségek legnagyobb része az emberi erőforrásra megy el, így ha ez a tényező az önvezető autók megjelenésével kiesik, akkor teljesen átalakul majd a közlekedés üzleti modellje. Pont ennek köszönhető, hogy egyre több technológiai cég jelenik meg a közlekedési piacon, szolgáltatásuk révén ugyanis ők is szeretnének részesedni az elérhető haszonból.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Erre a jelenségre válaszként is értelmezhető, hogy a Daimler (azaz a nagy konkurens Mercedes tulajdonosa) és a BMW össze akarják vonni az autómegosztási rendszereiket, amely lépés jelenleg versenyfelügyeleti engedélyezésre vár. Nem kell ugyanakkor Tony Douglas szerint félteni a tradicionális autógyártókat.

Ha valaki megvesz magának ötödik autóként egy Rolls Royce-t, az nem egy racionális döntés

- mutatott rá a szakember az érzelmek kiemelkedő szerepére az autóvásárlásban.

Címkék:
utazás, közlekedés, város, jövő, bmw, mol limo, greengo,