Pénzcentrum • 2017. augusztus 20. 07:00
Nem olyan a szoba, mint a katalógusban? Van légkondi csak éppen most nem működik? Számos trükkös átveréssel találkozhatunk a nyaralás alatt a szálláshelyeken. Mutatjuk, idén mik voltak a leggyakoribb panaszok és azt is, mit tehetünk, ha mi kerülünk kellemetlen helyzetbe.
Szinte minden nyáron lehet hallani különböző rémtörténeteket a szállásadókkal kapcsolatban. Gyakori problémának számít például, hogy a kiválasztott szállás nem olyan, mint a katalógusban, vagy nem biztosít olyan ellátást, vagy szolgáltatást, ami a szerződésben szerepelt. Az utóbbi évek tapasztalatai alapján azonban az egyik legjellemzőbb panaszok közé tartozik, hogy
- a szálláshely egyszerűen nem fogadja a vendéget a megbeszélt időpontban, majd nem téríti vissza az előre kifizetett foglaló összegét.
- De az is gyakran előfordul, hogy csak késve tudjuk átvenni a szálláshelyünket.
- És nem ritka az sem, hogy az ígértnél rosszabb minőségű szolgáltatásokat/ételeket kapunk.
Hogyan előzhetjük meg a bajt?
Ha az interneten keresztül foglalunk, akkor érdemes figyelmet fordítani a szálláshelyek honlapjain fellelhető tájékoztatásokra, különös tekintettel az ún. általános szerződési feltételek (ÁSZF) rendelkezéseire. De az ÁSZF megismerésére a személyes (pl. utazási irodában vagy közvetlenül a szálláshelyen történő) foglalás esetén is fontos.
- hívja fel a figyelmet a Pénzcentrumnak küldött válaszában a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM)
Mit tehetünk, ha nem vagyunk elégedettek?
Fontos tisztában lennünk azzal, hogy a
Abban az esetben pedig, ha úgy gondoljuk, hogy a szállásadónk megtévesztett minket a szolgáltatás valamely lényeges jellemzőjében, akkor közigazgatási hatósági eljárás lefolytatása iránti kérelemmel fordulhatunk a lakóhelyünk szerint illetékes, megyeszékhelyünk szerinti járási hivatalhoz.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
- tette hozzá az NFM.
Ha legközelebb szállodába megyünk, akkor érdemes tudunk, hogy 2009. október 25-én megszűnt a szálláshelyek kötelező minősítési (a szállodák esetében 1-től 5 csillagig terjedő) rendszere. Helyébe a szállodák esetében a HOTELSTARS harmonizált európai minősítő rendszer lépett. Ezen új tanúsító védjegyrendszerbe való belépés azonban már nem kötelező a szállodák részére. A HOTELSTARS logója védjegyoltalom alatt áll ugyan, de a csillag, mint kategóriajelzés nem, így tehát azt bármelyik szálloda használhatja.