2016 végén jöhet a dugódíj Budapesten

Pénzcentrum/Index.hu2015. január 13. 13:06

Az útdíj kiterjesztése az M0-s autópályára és a bevezető gyorsforgalmi utakra új helyzetet eredményezett: Tarlós István maga jelentette ki nemrég, hogy a matricás rendszer miatt át kell gondolni a dugódíj koncepcióját.

Tarlós úgy nyilatkozott, ugyan a dugódíj bevezetését most egy parlamenti döntés tiltja, azt azonban − hacsak nem akarjuk visszafizetni a 4-es metróra kapott uniós támogatást − be kell vezetni. A bevezetés reális időpontja pedig 2016 vége.

A dugódíj bevezetése három réteget érintene kellemetlenül a jelenlegi helyzetben.

  • Azokat az autósokat, akiknek az útdíj miatt most fizetni kell, ők kapnának még egy terhet a nyakukba.
  • Azokat a főleg külvárosi és agglomerációs autósokat is, akik eddig az M0-st használták a dugómentes és gyors közlekedés érdekében, főleg az észak-déli és a keleti-észak-nyugati tengelyen, mert ők most még a város útjait használva ingyen meg tudják oldani az eljutást a célhoz, de a dugódíj kiszorítja majd őket.
  • Végül azokat az autósokat, akik eleve is érintettek volnának: akik a külső városrészekből a centrumba tartanak.

A főváros vezetés előtt alapvetően négyféle lehetőség áll, ha át akarja gondolni, mit tegyen a 2016-ra tervezett dugódíjjal:
lemond róla, vagy elhalasztja bizonytalan ideig

  • bevezeti, de szűkebb zónában (például a nagykörúton vagy a kiskörúton belül)
  • bevezeti, egy tágabb zónában (például a Hungária körúton belül - eredetileg ez volt az elképzelés, körülbelül 500 forintos díjjal)
  • bevezeti, de két zónában (egy kisebb és egy nagyobb díjjal)

 

Címkék:
utazás, dugó, dugódíj,