Tavasszal biztosan eindul a 4-es metró

Pénzcentrum2013. december 31. 08:49

Tavasszal már az utasok is birtokba vehetik a 4-es metrót - jelentette be Pesti Imre kormánymegbízott, miután személyesen is végigjárta az állomásokat.  

Január végéig a 4-es metró valamennyi állomása megkapja a jóváhagyásokat. A tíz megállóhelyből nyolcnak már megvan a használatbavételi engedélye, további kettő pedig legkésőbb január végén kapja meg azt - közölte az InfoRádióban a budapesti kormánymegbízott.

Pesti Imre úgy fogalmazott: egy kényes kérdés van, mégpedig a metrókocsik üzemeltetésére vonatkozó, automatikus vonalirányítás használatbavételi engedélyének kiadása. Az illetékes szerint ez egy többlépcsős folyamat, az úgynevezett "sötét üzemmód" némi késéssel decemberben megindult, ez január 15-én be is fejeződik. "Ez a próba szinte hibamentesen zajlik, de még lehetnek előre nem látható informatikai problémák, a beruházó folyamatosan javítja a szoftvert" - tette hozzá Pesti Imre.

A "sötét üzemmód" után vélhetően elindul a hivatalos tesztüzem, amely két hónapig fog tartani. A kormánymegbízott azt reméli, hogy március vége felé ez is sikerrel befejeződik, és ha igen, az azt jelenti, hogy átadható a forgalomnak a 4-es metró.

Pesti Imre azt üzente a budapestieknek, hogy tavasszal mindenképpen használatba vehetik az új metrót, mert az átadásnak minden szakmai feltétele adott lesz. A kocsik már most üzemszerűen működnek, teljesen automatikus irányítás mellett - tette hozzá.

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 

A kormánymegbízott beszélt arról is, hogy valamennyi állomás is szinte teljesen elkészült, a megállók készültségi állapotát Pesti Imre 99 százalékosnak ítélte.

A 4-es metróról szóló első elképzelések 1972-ben születtek, az első terveket, tanulmányokat 1990-ben dolgozták ki. A vonal 2004-ben kapott vasúthatósági engedélyt, az első tervpályázat 2005-ben volt, és egy évvel később már épült a metró. Pesti Imre szavai szerint az elmúlt három évben - különösen az elmúlt két-három hónapban - felgyorsultak az engedélyezési folyamatok.

Címkék:
metró, tömegközlekedés, 4-es metró,