NAV hibaüzenet: Név adatainak rendezése szükséges? Ez a megoldás, ha nem enged be a rendszer

Pénzcentrum2025. augusztus 13. 06:02

Online ügyintézéseink során időnként tapasztalhatunk fennakadásokat, különféle hibaüzeneteket, amelyek a munkafolyamat hátráltatásával sok kellemetlenséget okozhatnak, legfőképpen akkor, ha közelít valamilyen fontos határidő. Az egyik legyakoribb NAV hibaüzenet a következőképp szól: "Név adatainak rendezése szükséges a belépés érdekében. Kérjük jelezze a problémát elektronikus úton a NAV felé." Mi a teendő ilyenkor?

A különböző hibaüzenetek mondhatni az online ügyintézési folyamatok természetes velejárói, amelyek gyakran hátráltatják a digitális papírmunkát, legyen szó az eSZJA rendszeréről, az ÁNYK kitöltéséről, vagy például online számlabeküldésről. Annak, hogy miért jön NAV hibaüzenet, számos oka lehet: nézzük, mi állhat a háttérben és hogyan kerülhetjük el a kellemetlenséget!

Mi a NAV hibaüzenet oka?

Tipikusan akkor érkezik NAV hibaüzenet, amikor a felület kitöltése során valamelyik mezőt nem, vagy rosszul töltöttünk ki, illetve, ha véletlenül beütöttünk egy érvénytelen karaktert.  A NAV hibaüzenet hátterében állhat technikai hiba is, aminek az oka lehet egy kapcsolati hiba a NAV szerverével, számlázás esetén nem megfelelő XML-séma vagy JSON-struktúra, illetve feljöhet hibaüzenet rosszul aláírt vagy titkosított fájlok és tömörített fájlok feltöltése esetén is.

A NAV hibaüzenet hátterében gyakran a rendszer túlterhelése és rendszerkarbantartás vagy rendszerleállás áll, bizonyos esetekben pedig jogosultsági hibák (pl. hiányzó jogosultság az adott ügy elintézéséhez) is okozhatják a hibaüzenetet. Jogosultsági hiba lehet emellett például a hibásan beírt felhasználónév vagy jelszó (lejárt jelszó is okozhatja), vagy egy rosszul beállított technikai felhasználó.

Az egyik leggyakoribb NAV hibaüzenet: "Név adatainak rendezése szükséges a belépés érdekében. Kérjük jelezze a problémát elektronikus úton a NAV felé."

A fenti NAV hibaüzenet azt jelenti, hogy a rendszerben tárolt személyes adataink valamelyike nincs összhangban a hivatalos nyilvántartással. Ennek leggyakrabban az az oka, ha névváltozás történt (pl. házasságkötés), ha a rendszerben megmaradt valamilyen régi, már nem aktuális adatunk, vagy ha a nevünk másképp van rögzítve a különböző hivatalos nyilvántartásokban.

Bár nem létezik univerzális megoldás a NAV hibaüzenet elhárítására, számos praktika létezik, melynek alkalmazásával sikeresen lezárhatjuk az ügyintézés folyamatát. A következő tippeket érdemes kipróbálnunk:

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

  • Ellenőrizzük a beírt adatokat és hasonlítsuk össze az okmányainkkal – keressünk eltérést, elírást.
  • Frissítsük az oldalt, ismételjük meg a folyamatot néhány óra múlva, vagy ha nem szorít a határidő, néhány nap múlva. Ennyi idő alatt véget érhet például egy időszakos rendszerkarbantartás vagy megszűnhet a rendszer túlterhelődése.
  • Töröljük a böngészési adatokat - cookie-k, gyorsítótár -, majd próbáljuk meg újra elvégezni a folyamatot.
  • Ellenőrizzük, nem járt-e le az Ügyfélkapu+ jelszavunk – amennyiben véletlenül lejárt volna, újítsuk meg.
  • Próbáljuk meg inkognitó módban megnyitni a NAV oldalát.
  • Próbáljuk meg átmenetileg kikapcsolni az antivírus módot, ugyanis bizonyos esetekben akár ez is akadályozhatja a munkafolyamatot.

Amennyiben egyik fenti megoldás sem vezet eredményhez, feltételezhetően nem technikai, hanem adategyeztetési probléma áll a háttérben. Ilyen esetben a NAV hibaüzenet kérésének megfelelően jelezzük a problémát elektronikus úton az adóhivatal felé. Ezt megtehetjük Ügyfélkapun keresztül, ÁNYK-val vagy az e-Papír szolgáltatáson keresztül is, illetve írhatunk hagyományos e-mailt a NAV ügyfélszolgálatának, amelyben adategyeztetést kérünk.

Abban az esetben, ha nem kapunk választ kérdéseinkre, célszerű személyesen is felkeresnünk a NAV ügyfélszolgálatát a gyorsabb és hatékonyabb ügyintézés érdekében. Kérjünk időpontot a helyi ügyfélszolgálaton és kérjük az ügyintéző segítségét az adategyeztetési probléma megoldására, annak tekintetében, hogy milyen ügyintézés kapcsán érkezett a NAV hibaüzenet.

Címkék:
tech, NAV, számítógép, adminisztráció, ügyintézés, ügyfélkapu, hiba, számlázás, rendszer, e-szja, nemzeti adó és vámhivatal,